Niezbędnik początkującego animatora

Wszyscy wielokrotnie widzieliśmy bajki, w których fascynowały nas animowane postacie. Rzadko jednak mieliśmy okazję przyjrzeć się samemu procesowi tworzenia animacji. Jak pokazuje publikacja gliwickiego Helionu - Animacja cyfrowych postaci — "wprawienie w ruch" rysunkowych bohaterów nie jest wcale łatwe. Aby stworzyć postać, która ma chodzić czy biegać, należy przede wszystkim poznać zasady i techniki modelowania […]

Wszyscy wielokrotnie widzieliśmy bajki, w których fascynowały nas animowane postacie. Rzadko jednak mieliśmy okazję przyjrzeć się samemu procesowi tworzenia animacji. Jak pokazuje publikacja gliwickiego Helionu –

Animacja cyfrowych postaci — „wprawienie w ruch” rysunkowych bohaterów nie jest wcale łatwe. Aby stworzyć postać, która ma chodzić czy biegać, należy przede wszystkim poznać zasady i techniki modelowania ruchu. Tym i innym zagadnieniom związanym z doborem właściwych proporcji ciała i podstawami ożywiania rysunkowych bohaterów poświęcono dwa początkowe rozdziały. Dalsza część książki dotyczy głównie modelowania animowanych fragmentów ludzkiego ciała (dłoni, głowy, elementów twarzy etc.), poruszania się cyfrowych postaci (chód, bieg), a także synchronizacji ruchu ust ze ścieżką dźwiękową.

Elementarz animatora jest pozycją o tyle ciekawą, że nie dotyczy jednego programu służącego do animacji. Ćwiczenia zawarte w podręczniku są zbudowane dość elastycznie – tak, że można z nich skorzystać, dysponując różnymi pakietami do animacji.

Do książki wydawca dołączył krążek CD, który zawiera animacje z cyklami ruchu (w formatach avi i QuickTime), przykłady animowania mowy czy modele 3D.

Helion, s. 278 [+ CD-ROM]
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.