www.Twój sklep.pl

InterMarket, program opracowany przez firmę Polskie Sieci Teleinformatyczne i służący do budowania sklepów internetowych, znany jest naszym czytelnikom już od kilku lat (patrz: CHIP 3/98, s. 112 i 8/98, s. 99). Projektanci aplikacji nie zaprzestali jednak prac nad jej usprawnieniem, czego efektem jest ostatnia wersja, oznaczona numerem 3.3.2. Ten właśnie program mieliśmy okazję przetestować.

InterMarket, program opracowany przez firmę Polskie Sieci Teleinformatyczne i służący do budowania sklepów internetowych, znany jest naszym czytelnikom już od kilku lat (patrz: CHIP 3/98, s. 112 i 8/98, s. 99). Projektanci aplikacji nie zaprzestali jednak prac nad jej usprawnieniem, czego efektem jest ostatnia wersja, oznaczona numerem 3.3.2. Ten właśnie program mieliśmy okazję przetestować.

Interfejs InterMarket Managera zmienił się tylko nieznacznie w stosunku do poprzednich wersji.

Na pierwszy rzut oka aplikacja niczym nie różni się od poprzedniczek. Współpracuje z bazami SQL i jest oferowana w wersjach dla systemów Linux, FreeBSD, Unix, Solaris oraz Windows NT. Pakiet, podobnie jak wcześniej, składa się z dwóch programów: InterMarket Server oraz InterMarket Manager. Pierwszy pracuje na serwerze WWW i jest odpowiedzialny za funkcjonowanie sklepowej witryny, przesyłanie zamówień oraz zdalną aktualizację danych. Druga aplikacja służy do obsługi „zaplecza” sklepu. Za jej pomocą zarządca InterMarketu wprowadza do bazy serwera informacje m.in. o towarach wystawianych na sprzedaż, profilach użytkowników, może również prowadzić statystyki. W przeciwieństwie do wersji testowanej przez nas uprzednio nowa aplikacja zawiera moduł pomocy podręcznej, wyjaśniający tajniki korzystania z Managera.

Wystawiane na sprzedaż produkty przyporządkowywane są do tzw. branż, tworzących strukturę drzewiastą i przypominającą katalogi na dysku komputera. Liczba poziomów oraz rozgałęzień jest nieograniczona. Administrator definiuje ponadto prowadzone w sklepie promocje, ceny towarów, sposób ich transportu, płatności oraz wysokości stawek VAT. W edycji 3.3.2 usprawniono zarządzanie sklepem internetowym. Klient może teraz wybrać jeden środek transportu i sposób zapłaty dla całego zamówienia. Aplikacja informuje go ponadto, jak szybko zlecenie zostanie zrealizowane. Potwierdzenie zamówienia wysyłane jest pocztą elektroniczną lub jako SMS na telefony komórkowe zarządcy marketu oraz kupującego. W nowej wersji programu dodano ponadto tzw. Edytor List Dystrybucyjnych, umożliwiający wysyłanie oferty w postaci poczty elektronicznej do wszystkich klientów sklepu. InterMarket może importować i eksportować gromadzone informacje do plików tekstowych lub arkuszy Excela. Wykorzystanie tego drugiego formatu pozwala użyć danych w programach typu FK i CRM (Customer Relationship Management).

Dzięki nowemu InterMarketowi osoba obsługująca sklep może budować tzw. wirtualne stoiska – „podsklepy” opracowywane na zamówienie innych firm. InterMarket umożliwia monitorowanie na bieżąco obrotów kontrahenta uzyskanych na wirtualnym stoisku oraz pobierać od nich prowizję.

Wersja 3.3.2 korzysta z tzw. technologii wzorców. Dzięki niej osoba znająca tajniki HTML-a, projektująca wygląd stron InterMarketu, ma praktycznie nieograniczone możliwości. Wzorce są niczym innym jak dokumentami HTML, zawierającymi dodatkowe pseudotagi, zamieniane w momencie przetwarzania dokumentów przez serwer InterMarketu na dane pobrane z bazy. We wzorcu oprócz grafiki można teraz umieszczać m.in. kod JavaScript, ramki, elementy trójwymiarowe (m.in. w formatach Cult3D oraz VRLM), jak również dane „zrozumiałe” dla urządzeń (np. telefonów komórkowych) wykorzystujących protokół WAP. Aplikacja pozwala także wybrać jeden ze standardów kodowania polskich liter: ISO-8859-2, Windows 1250 lub Unicode. Wzorce określają także wygląd stron dotyczących towarów, branż oraz promocji. Szablony mogą być definiowane zarówno dla całego sklepu, jak i poszczególnych jego elementów.

Dzięki tzw. wzorcom zarządca sklepu może w dowolny sposób kształtować wygląd stron produktów, branż itp.

Bezpieczeństwo transakcji zapewnia autoryzacja połączeń z bazą danych oraz możliwość szyfrowania zawartych w niej informacji. Nowa wersja InterMarketu, obsługująca karty kredytowe, potrafi używać protokołu szyfrującego SSL. Można ponadto wykorzystać protokół SET.

W skład rodziny InterMarket 3.3.2 wchodzi kilka różnych wersji aplikacji. Oprócz znanych wcześniej „odmian” (Free-Micro, Soho, Merchant, Enterprise, Enterprise plus oraz Corporate Portal) klienci mogą teraz nabyć dwie nowe: InterMarket Hosting i InterMarket Free Portal Edition. Pierwsza została przygotowana specjalnie do tworzenia, a następnie prowadzenia sklepów na serwerach dostawców usług internetowych. Klient nabywa oprogramowanie ze specjalną licencją, zezwalającą na tworzenie i wynajem sklepów. Druga wersja przeznaczona jest dla dostawców Internetu, którzy chcą zachęcić swoich klientów do prowadzenia handlu w Sieci, udostępniając im darmową edycję sklepu – FreeMicro.

Po „przeobrażeniach” InterMarket jest niewątpliwie programem, który powinien spełnić oczekiwania firm zamierzających szybko i stosunkowo niskim nakładem kosztów uruchomić sklep internetowy. Zalety produktu można sprawdzić przed kupnem, uruchamiając dostępną na stronie producenta wersję demonstracyjną (patrz także: CHIP-CD).

InterMarket 3D Enterprise 3.3.2
Wymagania:Manager: PC Pentium 100 MHz 32 MB RAM, modem, karta sieciowa, 50 MB na dysku,
Server: PC Pentium 350 MHz, 128 MB RAM, SCSI HDD, T1 LAN,
karta sieciowa, VGA
+ możliwość dowolnej zmiany wyglądu stron
+ eksportowanie danych do programów FK i CRM
+ możliwość budowania wirtualnych stoisk
+ różne wersje licencyjne pakietu
Producent: Polskie Sieci Teleinformatyczne, Zabrze tel.: (0-32) 276 18 80
e-mail: [email protected]
http://www.pst.com.pl/
Cena: ok. 9990 zł
W dziale Software | Nowe produkty znajduje się program InterMarket FreeMicro
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.