Interfejs InterMarket Managera zmienił się tylko nieznacznie w stosunku do poprzednich wersji. |
Na pierwszy rzut oka aplikacja niczym nie różni się od poprzedniczek. Współpracuje z bazami SQL i jest oferowana w wersjach dla systemów Linux, FreeBSD, Unix, Solaris oraz Windows NT. Pakiet, podobnie jak wcześniej, składa się z dwóch programów: InterMarket Server oraz InterMarket Manager. Pierwszy pracuje na serwerze WWW i jest odpowiedzialny za funkcjonowanie sklepowej witryny, przesyłanie zamówień oraz zdalną aktualizację danych. Druga aplikacja służy do obsługi “zaplecza” sklepu. Za jej pomocą zarządca InterMarketu wprowadza do bazy serwera informacje m.in. o towarach wystawianych na sprzedaż, profilach użytkowników, może również prowadzić statystyki. W przeciwieństwie do wersji testowanej przez nas uprzednio nowa aplikacja zawiera moduł pomocy podręcznej, wyjaśniający tajniki korzystania z Managera.
Wystawiane na sprzedaż produkty przyporządkowywane są do tzw. branż, tworzących strukturę drzewiastą i przypominającą katalogi na dysku komputera. Liczba poziomów oraz rozgałęzień jest nieograniczona. Administrator definiuje ponadto prowadzone w sklepie promocje, ceny towarów, sposób ich transportu, płatności oraz wysokości stawek VAT. W edycji 3.3.2 usprawniono zarządzanie sklepem internetowym. Klient może teraz wybrać jeden środek transportu i sposób zapłaty dla całego zamówienia. Aplikacja informuje go ponadto, jak szybko zlecenie zostanie zrealizowane. Potwierdzenie zamówienia wysyłane jest pocztą elektroniczną lub jako SMS na telefony komórkowe zarządcy marketu oraz kupującego. W nowej wersji programu dodano ponadto tzw. Edytor List Dystrybucyjnych, umożliwiający wysyłanie oferty w postaci poczty elektronicznej do wszystkich klientów sklepu. InterMarket może importować i eksportować gromadzone informacje do plików tekstowych lub arkuszy Excela. Wykorzystanie tego drugiego formatu pozwala użyć danych w programach typu FK i CRM (Customer Relationship Management).
Dzięki nowemu InterMarketowi osoba obsługująca sklep może budować tzw. wirtualne stoiska – “podsklepy” opracowywane na zamówienie innych firm. InterMarket umożliwia monitorowanie na bieżąco obrotów kontrahenta uzyskanych na wirtualnym stoisku oraz pobierać od nich prowizję.
Wersja 3.3.2 korzysta z tzw. technologii wzorców. Dzięki niej osoba znająca tajniki HTML-a, projektująca wygląd stron InterMarketu, ma praktycznie nieograniczone możliwości. Wzorce są niczym innym jak dokumentami HTML, zawierającymi dodatkowe pseudotagi, zamieniane w momencie przetwarzania dokumentów przez serwer InterMarketu na dane pobrane z bazy. We wzorcu oprócz grafiki można teraz umieszczać m.in. kod JavaScript, ramki, elementy trójwymiarowe (m.in. w formatach Cult3D oraz VRLM), jak również dane “zrozumiałe” dla urządzeń (np. telefonów komórkowych) wykorzystujących protokół WAP. Aplikacja pozwala także wybrać jeden ze standardów kodowania polskich liter: ISO-8859-2, Windows 1250 lub Unicode. Wzorce określają także wygląd stron dotyczących towarów, branż oraz promocji. Szablony mogą być definiowane zarówno dla całego sklepu, jak i poszczególnych jego elementów.
Dzięki tzw. wzorcom zarządca sklepu może w dowolny sposób kształtować wygląd stron produktów, branż itp. |
Bezpieczeństwo transakcji zapewnia autoryzacja połączeń z bazą danych oraz możliwość szyfrowania zawartych w niej informacji. Nowa wersja InterMarketu, obsługująca karty kredytowe, potrafi używać protokołu szyfrującego SSL. Można ponadto wykorzystać protokół SET.
W skład rodziny InterMarket 3.3.2 wchodzi kilka różnych wersji aplikacji. Oprócz znanych wcześniej “odmian” (Free-Micro, Soho, Merchant, Enterprise, Enterprise plus oraz Corporate Portal) klienci mogą teraz nabyć dwie nowe: InterMarket Hosting i InterMarket Free Portal Edition. Pierwsza została przygotowana specjalnie do tworzenia, a następnie prowadzenia sklepów na serwerach dostawców usług internetowych. Klient nabywa oprogramowanie ze specjalną licencją, zezwalającą na tworzenie i wynajem sklepów. Druga wersja przeznaczona jest dla dostawców Internetu, którzy chcą zachęcić swoich klientów do prowadzenia handlu w Sieci, udostępniając im darmową edycję sklepu – FreeMicro.
Po “przeobrażeniach” InterMarket jest niewątpliwie programem, który powinien spełnić oczekiwania firm zamierzających szybko i stosunkowo niskim nakładem kosztów uruchomić sklep internetowy. Zalety produktu można sprawdzić przed kupnem, uruchamiając dostępną na stronie producenta wersję demonstracyjną (patrz także: CHIP-CD).
—
InterMarket 3D Enterprise 3.3.2 Wymagania:Manager: PC Pentium 100 MHz 32 MB RAM, modem, karta sieciowa, 50 MB na dysku, Server: PC Pentium 350 MHz, 128 MB RAM, SCSI HDD, T1 LAN, karta sieciowa, VGA + możliwość dowolnej zmiany wyglądu stron + eksportowanie danych do programów FK i CRM + możliwość budowania wirtualnych stoisk + różne wersje licencyjne pakietu Producent: Polskie Sieci Teleinformatyczne, Zabrze tel.: (0-32) 276 18 80 e-mail: [email protected] http://www.pst.com.pl/ Cena: ok. 9990 zł W dziale Software | Nowe produkty znajduje się program InterMarket FreeMicro |