Minęły już czasy, gdy każdy polski entuzjasta motoryzacji zajmował się po godzinach “dłubaniem” we wnętrzach leciwego malucha, a zaoszczędzone złotówki wydawał na plakaty samochodów osiągalne czasem w nielicznych magazynach rodzimej produkcji lub sprzedawane na giełdach i bazarach. Obecnie na naszych ulicach spotykamy coraz wspanialsze maszyny, a rolę źródła informacji o nowinkach motoryzacyjnych przejmuje powoli Internet. W Sieci nie tylko sprzedamy lub kupimy własne “cztery kółka”, ale i dowiemy się prawie wszystkiego o dowolnym modelu samochodu. Nade wszystko zaś można oddać się tu beztroskim marzeniom, zapominając na chwilę o materialnych aspektach posiadania samochodu…
Kupić, nie kupić… pomarzyć można. Większość legendarnych marek samochodów, takich jak Ferrari, Bugatti czy Aston Martin (www.aston martin.com), znajdziemy bez większego problemu w Sieci. Z witryn producentów dowiemy się zazwyczaj sporo o historii poszczególnych firm oraz – co najważniejsze – obejrzymy zdjęcia ukochanych maszyn.
Tak jak wszędzie, również w naszym kraju znalazło się sporo osób, które w Internecie dostrzegły znakomite medium do pochwalenia się swoimi zainteresowaniami. Jedną ze stron-fanklubów jest ferrari.cavern.com.pl. Dowiemy się tu prawie wszystkiego na temat Ferrari – poznamy historię aut z charakterystycznym rumakiem w herbie, obejrzymy zdjęcia, dane techniczne itd.
Jednym z tematów fascynujących miłośników samochodów jest tuning. Poprawiać można prawie wszystko – od elementów karoserii i felg, poprzez filtr powietrza, świece zapłonowe i układ wydechowy, aż po wałek rozrządu i oprogramowanie procesora sterującego silnikiem. W Internecie pojawia się coraz więcej stron poświęconych tej tematyce. Wiele ciekawych informacji na wymienione tematy znajdziemy na przykład na stronie www.motorcar.prv.pl.
Wiele polskich portali internetowych oferuje odwiedzającym je osobom serwisy o tematyce związanej z motoryzacją. Na stronach tych można znaleźć najnowsze informacje z samochodowego światka, ciekawostki, zdjęcia z salonów w Genewie, cenniki używanych aut itd. Na ilustracji – strona motoryzacja.interia.pl.
Formuła 1 to bez wątpienia królowa sportów samochodowych. Najnowsze technologie, najszybsi kierowcy, rzesze kibiców na trybunach torów całego świata – to atrybuty tego sportu. Entuzjaści Formuły 1 powinni regularnie odwiedzać strony serwisu f1.npl.pl. Można tam znaleźć aktualną klasyfikację zawodników i zespołów, informacje na temat torów, rekordów, kalendarz imprez itd.
Opony w większości przypadków nie są najbardziej efektownym elementem samochodu, jednak mają dla jego funkcjonowania zasadnicze znaczenie. Jeśli nie wiesz, czym się różnią opony diagonalne od radialnych albo co to jest indeks prędkości opony, powinieneś odwiedzić stronę serwisu www.opony.com.pl. Znajdziesz tam również niemałą bazę ogumienia różnych producentów i sporo ciekawych artykułów.
Kto może powiedzieć najwięcej o wadach i zaletach danego modelu samochodu? Oczywiście jego użytkownicy. Taka idea przyświecała zapewne twórcom serwisu Auto Test (republika.pl/ autotest). Oprócz testów aut prowadzonych przez ich użytkowników na stronie znaleźć można tabele awaryjności samochodów (m.in. TÜV-u), porady itd.
Internetowy serwis rajdowy (www.rally. online.pl) oferuje aktualne wiadomości na temat rajdów samochodowych na całym świecie. Na stronach WWW znajdziemy ponadto felietony z najróżniejszcy imprez, kalendarium rajdów, galerię zdjęć, chatroom itd.
Kupowanie samochodu przez Internet to ciągle jeszcze zjawisko marginalne. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby dowiedzieć się czegoś na temat wymarzonego auta za pośrednictwem Sieci. Ciekawą formę prezentacji swoich produktów wybrał m.in. Jaguar (www.jaguarcars.com), zamieszczając na swoich stronach wirtualne modele pojazdów. Znajdziemy tam także informacje na temat udziału Jaguara w wyścigach Formuły 1. Witryna firmy, podobnie jak jej produkty, może być przykładem funkcjonalności i estetyki.