Gra na zwłokę

TP SA mówi o 70-procentowej obniżce kosztów dostępu do Internetu. Bliższe analizy wskazują jednak, że dla dużej części odbiorców nowa oferta będzie tańsza tylko o kilkanaście procent. Kto ma rację?!

Na konferencji prasowej Telekomunikacji Polskiej SA, którą zorganizowano 27 czerwca br., przedstawiono plany wprowadzenia od 1 września br. trzech nowych pakietów taryfowych: “Niedrogi”, “Standardowy” i “Aktywny” oraz zwiększenia atrakcyjności dostępnego od 1 maja br. pakietu “Oszczędny” (szczegóły w tabeli na sąsiedniej stronie). Wprowadzenie nowych pakietów taryfowych poprzedzi akcja pilotażowa, która będzie prowadzona od 1 lipca w 22 regionach Polski (Gdańsk, Toruń, Włocławek, Bydgoszcz, Katowice, Gliwice, Rybnik, Kraków, Lublin, Łódź, Sieradz, Elbląg, Łomża, Kalisz, Piła, Poznań, Zielona Góra, Radom, Wrocław, Wałbrzych, Legnica i Jelenia Góra).

Dla internautów największą jednak sensacją jest wprowadzenie od 1 września zryczałtowanej opłaty za dostęp do Internetu przy użyciu numeru 0-202122 (dla użytkowników pakietu “Standardowego” i “Aktywnego”). Od tej pory 30 godzin surfowania w ciągu miesiąca (niezależnie od pory dnia) za pośrednictwem numeru 0-202122 kosztować będzie 60 złotych (+VAT). Po przekroczeniu tego czasu za każdy kolejny impuls użytkownicy zapłacą według normalnych stawek.

Nowy cennik usług TP SA przedstawił sam prezes firmy – Paweł Rzepka (drugi od prawej).

Na pytanie, czy na wprowadzenie nowej oferty dla internautów miał wpływ list otwarty wysłany przez naszą redakcję (patrz: CHIP 4/2001, s. 3) i czy ta oferta jest swego rodzaju reakcją na ten list (do dziś nie otrzymaliśmy na niego żadnej oficjalnej odpowiedzi), przedstawiciele TP SA wyjaśniali, że wdrożenie nowych taryf to odzew na zapotrzebowanie ze strony użytkowników.

TP SA zapowiada również znaczącą obniżkę opłat za SDI. Od 1 sierpnia miesięczny abonament ma zostać zredukowany o 20-30 zł (obecnie wynosi on 160 zł + VAT). Zróżnicowaniu ulegnie także opłata instalacyjna (obecnie bardzo wysoka – 1000 zł + VAT) – wszystko zależeć teraz będzie od okresu, na jaki klient podpisze umowę.

Jak powiedział nam rzecznik prasowy TP SA Michał Potocki, opłaty za SDI maleją, gdyż firma chce zainteresować tą usługą większą liczbę internautów (z dobrodziejstw SDI skorzystało dotąd tylko ok. 30 tys. osób). Deklaracje firmy są o tyle dziwne, że kolejnych 18 tys. chętnych oczekuje – i to niekiedy od kilku miesięcy – na instalację terminala HiS. Jak wiadomo, TP SA nie zawsze jest bowiem w stanie (“z przyczyn technicznych”) udostępnić wszystkim chętnym teoretycznie dostępną usługę. Michał Potocki twierdzi jednak, że większe zainteresowanie SDI powinno przyśpieszyć podłączanie już oczekujących.

Nadal nie wiadomo nic bliższego na temat Neostrady – pozostaje ona ciągle w fazie testów. Nie jest pewne, czy usługa pojawi się w oficjalnym cenniku firmy jeszcze w tym roku ani czy utrzymane zostaną horrendalne koszty wykupienia abonamentu.

Info
Grupy dyskusyjne
Uwagi i komentarze do artykułu:
#
Na CHIP-CD w dziale Aktualności | Tendencje znajduje się pełny tekst odpowiedzi na interpelację poselską Radosława Gawlika
Więcej:bezcatnews