Procesory Intel Pentium 4 od początku cierpiały nieco z powodu niskiej przepustowości podsystemu pamięci. Nadzieje pokładane w modułach Rambus z powodu dość długiego czasu dostępu do danych oraz zbyt wysokich cen modułów RIMM się nie spełniły. Nawet podwyższenie efektywnej częstotliwości pracy magistrali FSB z 400 do 533 MHz nie rozwiązało do końca problemu. Głodu na dane dla szybkiego Pentium 4 nie są w stanie zaspokoić także wydajne moduły DDR266 czy DDR333. W chwili obecnej, gdy na rynku pojawiły się nowe układy z technologią Hyper-Threading, zapewniającą lepsze wykorzystanie potencjału drzemiącego w architekturze P4, zapotrzebowanie na przepustowość podsystemu pamięci wzrosło jeszcze bardziej. Chipset Intel E7205 wydaje się rozwiązaniem, które może te potrzeby zaspokoić. Choć początkowo mówiło się, że jest to układ do zastosowań profesjonalnych (serwery, wydajne stacje robocze), to jego zalety (np. obsługa AGP 8x) mogą się okazać niezwykle atrakcyjne dla amatorów najnowszych gier. Liczba i rozmiar tekstur zastosowanych w Unreal Tournamencie 2003 czy Doomie III sprawiają, że szybki interfejs pamięci okazuje się konieczny.