Najpierw wybierasz rodzaj gry. Może to być np. “strzelanka”, “przygodówka”, wyścigi samochodowe lub kosmiczne, symulator lotów, “platformówka” lub RTS. Następnie w dziesięciu krokach składasz nową grę. Przechodzisz przez kolejne etapy: wyboru scenerii, bohatera, broni, określenia jego przeciwników, ich broni, pułapek i przeszkód na drodze oraz bonusów. Na koniec wpisujesz tytuł swego dzieła.
Wymagania: Pentium II 400 MHz, 64 MB RAM, Windows 98/Me/NT/2000/XP, karta graficzna z 32 MB, ok. 600 MB na dysku |
+ łatwość obsługi (w kilku krokach można stworzyć grę) + nie wymaga znajomości języków programowania – duże wymagania sprzętowe |
Producent: Focus Interactive, Wielka Brytania http://www.the3dgamemaker.co.uk/ Dostawca: Licomp EMPiK Multimedia (LEM), Warszawa, http://www.lem.com.pl/ Cena (z VAT-em): 69 zł |
Jak wygląda gra stworzona za pomocą 3D Gamemakera? Są tu trójwymiarowe wnętrza, dobrze widoczni przeciwnicy (łącznie mamy do dyspozycji 500 obiektów 3D, istnieje też możliwość dodawania włas-nych), muzyka w formacie MP3 (jako tła warto użyć swoich ulubionych utworów), dźwięki zapisane jako zbiory WAVE (w programie jest dostępnych ok. 300, ale da się też dodać coś od siebie). Całość możesz zapisać jako plik EXE i podzielić się swoją grą z przyjaciółmi.