Jak nabijać ludzi w butelkę?

Wystarczy, że raz kiedyś dostanie się znak CHIP-Tip POWER lub CHIP-Tip ECONO i można jeeechać na tym koniku, że hej! Wspomniane logo umieszcza się, gdzie tylko dusza zapragnie: w folderach reklamowych, na stronach internetowych etc.

W jaką butelkę? Jakich ludzi? W butelkę dowolną, a ludzi równie przypadkowych, tyle że zainteresowanych kupnem sprzętu komputerowego. A wracając do pytania… Sposób jest niezwykle prosty, a zarazem genialny – jak to zwykle z takimi pomysłami bywa. Wystarczy, że raz kiedyś dostanie się znak CHIP-Tip POWER lub CHIP-Tip ECONO i… można jeeechać na tym koniku, że hej! Wspomniane logo umieszcza się, gdzie tylko dusza zapragnie: w folderach reklamowych, na stronach internetowych etc.
Skolko ugodno, jak powiedzieliby nasi wschodni sąsiedzi.

 

Tak też postanowiła czynić firma Monell (vel Monel) z Katowic. Nasi Czytelnicy z Krakowa i Górnego Śląska wielokrotnie informowali nas, że wspomniana spółka postępuje w sposób nieuczciwy. A to w reklamie rozdawanej w Krakowie proponuje "zestawy komputerowe w cenie 899,00 (dodam, że zestaw ten w innych firmach to kwota około 3000,00 zł)" [cytat z listu od Czytelnika z Krakowa], a to w cennikach ceny "są wyższe od tych, jakie podają w swoich ogłoszeniach" [kolejny cytat z listu od "oszukanego Jaro"]. Oliwy do ognia dolał kolejny Czytelnik, który zwrócił moją uwagę na nadużywanie logo CHIP-Tip POWER i CHIP-Tip ECONO przez katowicki Monell. Postanowiłem sprawdzić, co i jak. Obejrzałem witrynę Monellu. Jest! Aż podskoczyłem z wrażenia! Na stronie głównej obok najnowszego zestawu komputerowego widniały (widnieją) logo CHIP-a POWER i ECONO. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ostatni raz (już nigdy więcej!) testowaliśmy komputery firmy Monell półtora roku temu. I wtedy ówcześnie istniejący zestaw otrzymał nagrodę CHIP-Tip. Jeśli się bliżej przyjrzeć pieczątkom z logo CHIP-a, to rzeczywiście widać, że jest tam data 12/2001.

 

Ale jest ona prawie niewidoczna. No i przez to może wprowadzić w błąd.

 

Nie wytrzymałem i postanowiłem zatelefonować do dyrektora firmy Monell. Mówiłem z owym Panem dobry kwadrans. Podczas rozmowy sięgałem po przeróżne argumenty. Tłumaczyłem, że znaki CHIP-Tip przyznawane są konkretnemu produktowi, a nie rodzinie produktów czy też firmie. Dyrektora Monella nic nie było w stanie przekonać. Łącznie z argumentami o elementarnej uczciwości. Ów Pan uważa, że umieszczanie logo w sąsiedztwie produktów, które nigdy CHIP-Tipa nie otrzymały, jest zachowaniem normalnym, uczciwym i absolutnie nie myli klientów, bo przecież jest napisane "12/2001". Walenie grochem o ścianę trwało dość długo.
Dyrektor niczego niestety nie pojął.

 

Drodzy Czytelnicy! Ostrzegam Was! Szczególnie tych, którzy mieszkają na terenie Górnego Śląska i w Krakowie. Firma Monell posługuje się logo CHIP-Tip POWER i ECONO nie tak, jakbyście Wy i my sobie tego życzyli. Nie dajcie się nabić!

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.