Sparkle GeForce FX 5500 |
Ocena ogólna (POWER) 28 Opłacalność (ECONO) 35 Chipset: nVidia GeForce FX 5500 (NV34) Częst. taktowania rdzenia: 270 MHz Pamięć/interfejs: 128 MB DDR SDRAM/128-bit Częst. taktowania pamięci: 400 MHz Czas dostępu do pamięci: 5 ns Złącza – wyjścia (DVI/TV): tak/tak Złącza – wejścia (Composite/S-Video): tak/tak Gwarancja: 24 miesiące |
+ niska cena + wysoka jakość obrazu – słaba wydajność, szczególnie w trybach z antyaliasingiem |
Cena: 390 zł www.hyundaiq.com www.hyundaiq.pl |
Teoretycznie karta Sparkle GeForce FX 5500 ma potencjał większy niż urządzenia bazujące na starszym układzie. Karty z FX 5200 często wykorzystują 64 MB taniej, 64-bitowej pamięci DDR, podczas gdy FX 5500 dysponuje 128-bitowym interfejsem do komunikacji z 128 MB DDR. Oznacza to, że nowy układ charakteryzuje się interfejsem pamięci o przepustowości 6400 MB/s, czyli dwukrotnie większej niż poprzednik. Jeśli dodamy do tego fakt, że rdzeń FX 5500 taktowany jest zegarem o 20 MHz szybszym niż w FX 5200, to możemy spodziewać się przyrostu wydajności.
Po przetestowaniu karty w kilku grach i benchmarkach nasuwa się wniosek, iż FX 5500 to, podobnie jak FX 5200, karta nadająca się do gry w rozdzielczości 800×600, 1024×768 lub ewentualnie w 1280×1024 piksele, ale wyłącznie bez antyaliasingu i filtrowania anizotropowego. Próby uzyskania płynnego wyświetlania grafiki w bardzo wymagających grach, jak Splinter Cell czy Halo, nie dały dobrych rezultatów, co sugeruje, że karta nie poradzi sobie z nadchodzącymi hitami w postaci Half Life 2 czy Doom III. Nie do tego została jednak stworzona. Do jej głównych zalet należą natomiast niezła wydajność w popularnych grach przy standardowych ustawieniach jakości grafiki i dobra jakość obrazu także na wyjściu wideo.