Sekretne miejsca

Uczestnicy 8. edycji multiTEST-u nadal intensywnie testują aplikację G DATA TopSecret Next Generation. Przedstawiamy raport z wykonania zadań dotyczących aktualizacji programu i pracy z sejfami

Raporty z przebiegu prac uczestnicy 8. edycji multiTEST-u zamieszczają na internetowym forum, na którym z każdym dniem przybywa ciekawych opinii na temat testowanej aplikacji TopSecret NxG firmy G DATA Software. Przez ostatnie kilka tygodni multitesterzy musieli zmierzyć się z dwoma zadaniami domowymi. Ich tematami były aktualizacja programu i praca z sejfami. Z pierwszym zadaniem, w którym trzeba było pobrać pełną wersję aplikacji i zainstalować ją w komputerze, niektórzy uczestnicy mieli nieco problemów. Jednym z podpunktów zadania było też sprawdzenie poprawności działania TopSecret NxG po instalacji.

Marcin Toś:

„Aktualizację programu poprzez pobranie pliku aktualizacyjnego ze strony WWW wykonałem bez problemu. Przed instalacją upgrade’u zrobiłem kopie kluczy aplikacji oraz kopie bezpieczeństwa zarówno na dysku, jak i na dyskietce. Zainstalowałem aktualizację do wersji 3.03.012. Po resecie komputera uruchomiłem program. Użytkownicy byli widoczni i sejfy również. Dane z nich odczytałem bez problemów. Lista z wysłanymi kluczami była widoczna, wysłałem więc zaszyfrowanego maila i bez kłopotów go odczytałem. U mnie testy tego etapu wypadły prawidłowo, nie stwierdziłem żadnych usterek.

Aktualizacja programu poprzez pobranie pełnej wersji nie wypadła, niestety, już tak idealnie. Zapisałem kopie bezpieczeństwa oraz klucze aplikacji na dysku i na dyskietce. Dodam tylko, że były to backupy wersji 3.03.010, czyli tej sprzed instalacji upgrade’u. Bez problemu odinstalowałem program za pomocą funkcji Odinstaluj z grupy TopSecret w menu Start. Następnie ponownie wgrałem pełną wersję TopSecret NxG. Podczas wczytywania kopii bezpieczeństwa oraz kluczy napotkałem problem z działaniem sejfów, który ostatecznie udało mi się wyeliminować.

Uruchomiłem pierwszy raz program. Nie wygenerowałem kluczy aplikacji i nie utworzyłem konta użytkownika. Wybrałem opcję Anuluj. Następnie wczytałem kopie bezpieczeństwa. Bez problemów udało się to zrobić zarówno z dyskietki, jak i z dysku. Dwa stare konta z poprzedniej wersji pojawiły się wraz z sejfami. Zalogowałem się do pierwszego z nich i przeszedłem do wczytania kluczy aplikacji. Zacząłem od tych zapisanych na dyskietce. Sam proces przebiegł bez zarzutu, choć z jednym małym „ale”. Część okna dotycząca kluczy aplikacji była niedostępna. W efekcie nie mogłem się dostać do otwartych sejfów. Pojawiał się komunikat o odmowie dostępu do napędu (sejfu), spróbowałem więc wczytać klucze aplikacji ponownie, ale tym razem z dysku. Po tej czynności problem już nie wystąpił. Opcja wczytująca klucze była już dostępna. Wgrałem więc oba klucze. Pomogło. Dostałem się do sejfów i odczytałem dane. Z ciekawości spróbowałem jeszcze raz wczytać klucze z dyskietki. Tym razem problem z niedostępną opcją do zaznaczenia kluczy aplikacji nie wystąpił. Przypadek? Dodam tylko, że testy przeprowadziłem na Windows XP Home Edition”.

Mirosław Furman:

„Po aktualizacji sprawdziłem poprawność działania programu. Niestety, poprzednich sejfów TopSecret NxG nie widzi po wczytaniu starych kluczy. Nowy sejf można tworzyć bez problemów, a po utworzeniu i otwarciu go pokazuje się ikona napędu, ale każda próba wejścia na dysk skutkuje pokazaniem się komunikatu: G:\ nie jest dostępny”.

G DATA Software:

„Windows XP Home ma problem z odświeżaniem pewnych informacji. Jeżeli sejf jest widoczny, a nie ma dostępu do danych, trzeba wybrać właściwości dysku (prawym przyciskiem myszki klikamy na ikonkę napędu) i sprawdzić system plików. Po wykonaniu tej czynności nie powinno być już problemów z dostępem do sejfów. Proszę też pamiętać, że po wczytaniu klucza aplikacji (z dyskietki czy z pliku) wymagany jest restart peceta”.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.