Matma jest cool!

Nie czekaj, aż Twoje dziecko znienawidzi matematykę – użyj EduROM-u! Znana z serii multimedialnych podręczników firma Young Digital Poland przygotowała dla młodszych uczniów propozycję bardziej rozrywkową, co nie znaczy, że niewymagającą ruszania głową. Seria gier matematycznych obejmuje osiem pozycji przeznaczonych dla dzieci od zerówki do trzeciej klasy szkoły podstawowej. Pierwsze odkrycia oraz Zoo to odpowiednio pierwsza i trzecia część serii. Kolejne części są ściśle dopasowane do poziomu rozwojowego dziecka i do (przed)szkolnego programu nauczania. Różnią się one pomiędzy sobą fabułą, co zapobiega znużeniu dziecka kolejnym “takim samym” programem.

Gry matematyczne: Pierwsze odkrycia, Zoo
Wymagania: Windows 9x/Me/2000/XP lub Mac OS X 10.1 i wyższy, dostęp do Internetu w systemie Windows, ok. 65 MB na dysku
+ bogactwo ćwiczeń, dopasowanie kolejnych części do wieku dzieci, zabawowa forma nauki
Cena: 89 zł za każdy program
www.ydp.com.pl

Gry matematyczne nie tylko uczą liczyć, ale także myśleć logicznie, manipulować kształtami i – ogólnie rzecz biorąc – robić to wszystko, czego wymagają testy inteligencji i pani od matematyki. Ćwiczeń jest mnóstwo i są one bardzo zróżnicowane. Oprócz klasycznych zadań typu: ile jabłek Zosia schowała w pudełku, mamy dziecięce wersje licznych gier biurowych – element zręcznościowy został w nich mocno ograniczony, aby promować logikę. Jest więc szalony hydraulik prowadzący rury przez labirynt (dopasowywanie kształtów, orientacja przestrzenna), a o kątach padania i odbicia naucza gra typu Arkanoid, w którym bonusowe “cegiełki” zawierają działania do wykonania. Poza tym mamy segregowanie zabawek (zbiory), budowanie domu (logika, kształty i kolory), a w Zoo robimy zdjęcia zwierzętom, ustawiając właściwą ekspozycję w zależności od warunków. Nie sposób tu wymienić wszystkich rodzajów ćwiczeń – w każdej części są ich dziesiątki. Nie ma określonego czasu na wykonanie zadań – promowana jest dokładność, a nie szybkość. Pierwsze odkrycia pozwalają na wybór zabaw z planszy, choć nie wszystkie są dostępne od razu. Dopiero po zadowalającym wykonaniu łatwiejszych ćwiczeń zostaje odblokowany dostęp do trudniejszych zadań. Aby na przykład móc poukładać trasę kolejki z wirtualnych szyn, trzeba najpierw dopasować do garnków pokrywki odpowiedniej wielkości i kształtu. Zoo jest bardziej skomplikowane – dziecko ma szukać zagadek jak detektyw, poruszając się po lokacjach jak w grze przygodowej. Często po rozwiązaniu jednego zadania pojawiają się przejścia prowadzące do kolejnych. Do raz odnalezionego ćwiczenia można w każdej chwili wrócić, klikając Album, w którym automatycznie pojawiają się obrazy odwiedzanych miejsc. Wszystkie części Gier matematycznych mają oczywiście również tabele wyników i listy rekordzistów, zachęcające dzieci do współzawodnictwa.

Programy są starannie dopracowane zarówno pod względem programistycznym, jak i metodyki nauczania, a przede wszystkim przekonujące. Udowadniają, że matematyka może być zabawna i że ma więcej wspólnego z życiem, niż by się wydawało.

Więcej:bezcatnews