
Bloger robi karierę
Wiele z firm, nie tylko tych bezpośrednio związanych ze światem nowych technologii, właśnie na blogach poszukuje kreatywnych i samodzielnych pracowników. W cenie jest ich umiejętność formułowania samodzielnych opinii, poszukiwani informacji i komunikowania się z Internautami. Nieco wcześniej dostrzeżono też, że blogi mogą odgrywać ważną rolę w komunikacji między firmami, a odbiorcami ich produktów i usług.
– Dziś blogują politycy, duchowni, dziennikarze, studenci, gospodynie domowe i… firmy lub blogerzy dla firm – mówi Beata Szilf-Nitka, Country Manager internetowej giełdy pracy InfoPraca.pl. – Informacje i opinie zamieszczane na blogach są często bardziej akceptowane przez Internautów, niż publikacje w poważnych czasopismach czy w dużych portalach internetowych, a najciekawsze blogi spełniają funkcję opiniotwórczą. – dodaje
Z raportu „State of the Blogosphere/2008”, opublikowanego przez serwis Technorati wynika, że 71% ankietowanych uważa informacje zamieszczane na blogach za wiarygodne i prawdziwe. Blogi coraz częściej wykorzystywane są też w pośrednictwie pracy. Według serwisu Technorati blogi powiązane z firmami stanowią już około 12% całej blogosfery i zdaniem specjalistów ich rola w biznesie będzie rosła. Wykorzystywane są też w komunikacji wewnątrz firm, ale w Polsce ta forma wymiany pomysłów i informacji nie zyskała szczególnego znaczenia.
Blogerzy to nie tylko osoby młode – ponad 30% autorów przekroczyło trzydziestkę – wynika z raportu opublikowanego w lutym 2008 roku przez firmę badawczą Gemius S.A. oraz Blox.pl. W grupie „aktywnych autorów” – 59% to osoby z wykształceniem wyższym, większość blogerów pracuje zawodowo (66%), połowa uczy się lub studiuje.