Marketingowa hipokryzja Apple’a

Kampania marketingowa “I’m a PC” firmy Microsoft kosztowała około 300 milionów dolarów. Zarówno analitycy, jak i zwykli fanboye są zdania, że jest to jeden z najgorzej zaplanowanych wydatków w historii giganta z Redmond i że te pieniądze powinny zostać przeznaczone na dopracowanie Visty, zamiast na jej promowanie. Firma Apple wręcz złośliwe wyśmiewała Microsoft w swoich reklamach. Tymczasem, jak się okazuje, przyganiał kocioł garnkowi: kampania marketingowa Apple’a kosztowała 486 milionów dolarów (w ubiegłym roku 467 milionów, dwa lata temu 338 milionów). Hipokryzja?
Nawiązania do reklam Apple'a i Microsoftu już pojawiały się na YouTube - tym razem jednak akcja ma oficjalny charakter
Nawiązania do reklam Apple'a i Microsoftu już pojawiały się na YouTube - tym razem jednak akcja ma oficjalny charakter

Poniżej prezentujemy omawianą reklamę Apple’a:

Uzupełnienie na prośbę Czytelnika: 

łączna kwota, jaką Microsoft wydał na kampanie marketingowe swoich produktów w bieżącym roku, to kwota 1,2 miliarda dolarów. Jednak porównywaliśmy wydatki przeznaczone na promocję wyłącznie produktów, które są konkurencją dla Apple’a (czyli produktów takich, jak Mac OS X, Mac OS X Server, itd.). Nie braliśmy pod uwagę kosztów kampanii reklamowej dotyczącej, przykładowo, konsoli Xbox 360, albowiem nie ma dla niej odpowiednika w ofercie Apple’a.