predefiniowane okładki

Korzystanie z predefiniowanych stron tytułowych

Tworzenie interesujących okładek dla artykułów bądź książek jest żmudne i czasochłonne, szczególnie gdy okładki musimy tworzyć częściej. Czy nie ma w Wordzie możliwości szybszego ich komponowania?

Wykorzystajmy pasek narzędzi Worda znajdujący się pod zakładką »Wstawianie«. Interesuje nas wpis »Strona tytułowa«. W edytorze tekstu po kliknięciu »Strona tytułowa« znajdziemy kilkanaście gotowych projektów okładek. Wystarczy jedno kliknięcie interesującego nas wariantu okładki, by Word automatycznie wstawił ją na początek tekstu. W projekcie strony tytułowej przeważnie są umieszczone różne pola, do których automatycznie pobierane są informacje z właściwości dokumentu, np. »Tytuł« czy »Autor«, a następnie wstawiane na naszą nową pierwszą stronę.

Jeżeli już zaprojektowaliśmy własne okładki, możemy, w celu ich wielokrotnego użycia, zapisać je jako szablon. Zaznaczamy całą stronę tytułową, a następnie klikamy znajdujące się wewnątrz wstążki »Wstawianie« polecenie »Strona tytułowa«. W wyświetlonym menu wybiemy polecenie »Zapisz zaznaczenie w galerii stron tytułowych«. W następnym oknie wpisujemy jako »Nazwa« określenie odpowiednie dla naszej okładki. Musimy zwrócić uwagę na to, aby Word wyświetlał w menu »Kategoria« wpis »Strony tytułowe« oraz aby dla »Opcje« wybrany był wpis »Wstaw zawartość na osobnej stronie«. Na zakończenie pozostaje nam kliknąć przycisk »OK«.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.