Rozwiązanie problemu zawieszania się odtwarzacza

Aplikacja Windows Media Player 11 podczas odtwarzania plików multimedialnych co jakiś czas bez żadnej wyraźnej przyczyny się zawiesza.

Istnieje podejrzenie, że przed aktualizacją odtwarzacza do wersji 11 wykorzystywaliśmy wtyczkę »neroburnplugin.dll«, która jest instalowana wraz z pakietem do nagrywania płyt firmy Nero. Wtyczka nie jest zgodna z nowym Media Playerem, po aktualizacji wciąż jest zainstalowana, co może być przyczyną problemów z działaniem aplikacji. Microsoft wypuścił już łatę, która rozwiązuje problem. Aktualizację pobierzemy ze strony support.microsoft.com/kb/935957. Po pobraniu pliku rozpoczynamy instalację, przez którą przeprowadzi nas kreator. Wprowadzone przez poprawkę Microsoftu zmiany nie wymagają restartu Windows. Na wszelki wypadek system operacyjny w tym momencie automatycznie stworzy punkt przywracania systemu.

Rozwiązanie bez korzystania z łatki:

Wyżej wspomniana łatka usuwa tylko kilka wpisów w Rejestrze, więc w zasadzie czynność tę możemy również wykonać sami. Uruchamiamy Edytor Rejestru, następnie przechodzimy do klucza »HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\«. Tutaj usuwamy cały podklucz o nazwie »{896E73F0-3851-11D3-AA54-00C04FD22F8C}«. Przechodzimy do klucza »HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\UIPlugins\«. Podobnie jak wyżej, usuwamy cały podklucz »{292AE934-4F49-40bb-9E7E-6F6398ED9C31}«. Dzięki temu pozbyliśmy się przeszkadzających odwołań do wtyczki firmy Nero. Możemy teraz zamknąć Edytor Rejestru.

Aby sprawdzić, czy powyższa operacja zakończyła się sukcesem, w aplikacji Windows Media Player wybieramy polecenie »Narzędzia | Dodatki typu plug-in«. Wpis dotyczący wtyczki Nero nie powinien się już tutaj pojawiać.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.