Panasonic otwiera swoje muzeum

Na przygotowanej w 20 językach stronie zaprezentowano historię innowacyjnych rozwiązań, najważniejszych momentów w dziejach firmy, a także obszerną kolekcję produktów.

Stronę, na której znalazło się Design Museum podzielono na cztery sekcje: linię czasu rozwoju najważniejszych produktów, linię czasu rozwoju firmy, etos wzornictwa Panasonic oraz badania i rozwój. Odwiedzający mają szansę zapoznać się z galerią fotografii produktów o innowacyjnych cechach i wzornictwie, które pomogły ukształtować dzisiejszy wizerunek marki Panasonic. Muzeum pokazuje również w jaki sposób założyciel firmy, Konosuke Matsushita, odniósł sukces przekształcając swoje przedsiębiorstwo z trzyosobowego warsztatu w największy na świecie koncern produkujący elektronikę użytkową.

W internetowym muzeum Panasonic koneserzy dobrego wzornictwa przemysłowego znajdą wiele designerskich rarytasów, m.in. kultowy adapter SL-10 z lat osiemdziesiątych, którego egzemplarz znajduje się również w prestiżowym nowojorskim muzeum sztuki współczesnej MOMA (The Museum of Modern Art). Innym przykładem legendarnego urządzenia, którego projekt zapisał się trwale w historii wzornictwa, jest produkowane w latach siedemdziesiątych radio Toot-a-loop (model R-72) przypominające kształtem kolorową słuchawkę, którą użytkownik może wyginać tworząc różne kształty. „Zwiedzający” mają możliwość zapuścić się jeszcze dalej w przeszłość i obejrzeć, między innymi, przełomowy telewizor 17K-531 z 1952 roku – pierwszy na świecie telewizor z prostokątnym kineskopem. Do czasu wprowadzenia go na rynek telewizory miały, trudne dziś sobie do wyobrażenia, okrągłe kineskopy.

W celu uzyskania szczegółowych informacji i zapoznania się z Design Museum zapraszamy na stronę: www.panasonic.eu/designmuseum. Muzeum istnieje również w polskiej wersji językowej.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.