ARM przygotowuje mobilne procesory graficzne dla graczy, ale także wersje dla

Wizja mobilnego grania według ARM, czyli Xbox w telefonie

ARM przedstawia swoją wizję mobilnego grania, czyli produkty oparte na nowej platformie Mali, która pozwoli na odtwarzanie materiałów 1080p i generowanie grafiki 2D oraz 3D.

Procesor graficzny Mali, będący notabene układem SoC (System-on-Chip), dostępny jest aktualnie na rynku w wielu wersjach. ARM przygotowuje jednak nowe układy, potrafiące odtwarzać materiały w rozdzielczości 1080 x 1920 pikseli, ale również oferuje generowanie grafiki 2D i 3D oraz 4- i 16-krotnego antyaliasingu pełnoekranowego (FSAA – Full-Screen Anti-Aliasing). Według ARM, nowa platforma ma dostarczyć grafikę wideo na poziomie Xboksa 360, a to wszystko na mobilnych urządzeniach jeszcze przed końcem 2009 roku.

Platforma Mali jest aktualnie dostępna w wielu wersjach, od Mali-55, który nosi miano najmniejszego procesora graficznego na świecie, aż do Mali-400 MP, który jest najwydajniejszym wbudowanym i wielordzeniowym GPU IP na świecie, przynajmniej według ARM. Firma z Cambridge wydaje 27 obowiązujących licencji, wliczając w to LG, Motorolę, NXP, Samsunga, Siemensa, czy Socle, natomiast wiele wersji platformy Mali można znaleźć w produktach aktualnie znajdujących się w sprzedaży.

Według brytyjskiego producenta, pod koniec roku będziemy mogli zobaczyć grę Project Gotham Racing, która napisana została pod konsolę Xbox, sprawnie działającą na telefonie komórkowym. Szczerze mówiąc, nie możemy się doczekać.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy układy pozwalające na odtwarzanie materiałów Full HD, pojawią się na rynku.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.