Robiąc tego screena z pewnością naraziliśmy się znacznej grupie ekologów

Wyszukiwarka Google w wersji semantycznej

Wyszukiwarka Google coraz bardziej ewoluuje. Wkrótce będzie potrafiła dopasować wyniki zapytania nie tylko na podstawie słów kluczowych, ale i faktycznej treści danej witryny.

Obecnie silnik wyszukiwarki Google opiera się głównie na słowach kluczowych. Ta strona, na której o wiele częściej występuje dane słowo kluczowe pozycjonowana jest wyżej, od tej, która owych wyrażeń ma mniej. Oczywiście to duże uproszenie, bowiem witryny można w odpowiedni sposób pozycjonować, brane są pod uwagę metatagi i mechanizm Page Rank, ale ogólna filozofia działania pozostaje niezmienna. Jednak jeśli zechcemy dowiedzieć się czegoś więcej na temat, na przykład, produkcji seryjnej samochodów, warto, by w wynikach naszego zapytania znalazły się informacje powiązane, jak biografia Henry’ego Forda. Google wkrótce będzie właśnie tak funkcjonowało.

Wyszukiwanie semantyczne to nic innego, jak wyszukiwanie powiązanych artykułów, które być może zawierają mniej żądanych słów kluczowych, ale są jak najbardziej na temat zapytania. Inżynierowe z Google więc „uczą” swoją wyszukiwarkę znaczenia poszczególnych słów i zachodzących między nimi relacji. Technologia jest już gotowa, do wdrożenia jednak wciąż droga daleka. Mechanizm należy odpowiednio zoptymalizować, gdyż na razie stanowiłby zbyt wielkie obciążenie dla serwerów Google’a.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.