W Polsce tylko 20 firm spoza branży marketingowej prowadzi blog korporacyjny

Menedżerowie firm IT nie doceniają blogów korporacyjnych

Eurocom Worldwide

W przeprowadzonym w pierwszym kwartale tego roku badaniu wzięła udział grupa 335 menedżerów zarządzających międzynarodowymi firmami informatycznymi. Wśród nich znaleźli się także przedstawiciele firm mających swoje oddziały w Polsce.

Głównym powodem nieuwzględniania blogów wśród narzędzi komunikacji z otoczeniem, jest konieczność poświęcania im zbyt dużej ilości czasu (wskazuje na to 36 procent badanych). 33 procent respondentów nie widzi w prowadzeniu blogów żadnych korzyści, natomiast 12 procent obawia się negatywnych reakcji i komentarzy dotyczących firmy pod wpisami prowadzących blogi korporacyjne.

Według badania Eurocom Worldwide, firmy, które decydują się na tę formę komunikacji z otoczeniem, kierują się przede wszystkim potrzebą wzmocnienia interakcji klientów z firmą. Potwierdziło to 51 procent badanych, którzy prowadzą blogi korporacyjne.

23 procent z nich bloguje, by uczestniczyć w debatach i wymianie doświadczeń biznesowych, natomiast 14 procent wskazało, że używają blogów do podniesienia poziomu rozpoznawalności firmy, a 11%, by wzmocnić działania z zakresu pozycjonowania.