ReactOS - czy stanie się alternatywą dla Windows?

System ReactOS wciąż się rozwija

ReactOS jest kompatybilnym z rodziną Windows, opartym na architekturze NT systemem o otwartym źródle, na licencji GPL. Właśnie się ukazała jego nowa wersja.

Zbliżając się do wersji 0.4.0, coraz więcej wysiłku jest kierowane w stronę likwidowania konkretnych problemów, tym samym zapewniając poprawną pracę coraz większej ilości aplikacji i sterowników Windows. Niniejsza wersja ma być kamieniem milowym na drodze do tego celu. Równolegle ekipa nie zaniedbuje rozwijania funkcjonalności, co również znalazło swoje odbicie w ReactOS 0.3.9. Dwa najlepsze tego przykłady to poprawiony stos sieci i nowy moduł Kernel Streaming, dzięki któremu ReactOS zyskał podstawową funkcjonalność dźwięku.

Wraz z pozostałymi wersjami serii 0.3.x, ta również jest w stadium alfa, więc nie należy oczekiwać, że będzie działać poprawnie na każdym sprzęcie, czy też z każdą aplikacją.

Dokładna lista zmian dostępna jest pod tym adresem. Natomiast poniżej znajdziecie podsumowanie najważniejszych:

  • Ograniczono zapotrzebowanie na RAM do 32MB. Teoretycznie można zainstalować ReactOS z 24 MB a uruchomić – z 20 MB
  • Zaimplementowano nowy, ulepszony interfejs Hyperspace Mapping kernela, szybszy od poprzedniego o ponad 300%
  • Usprawniono procedury sprawdzania zabezpieczeń Object Manager w kernelu, dające blisko 500% wzrost wydajności, szczególnie odczuwalne podczas operacji na dużych porcjach danych, zarówno plików jak i rejestru
  • Poprawiono liczne błędy w NDIS i AFD, co zwiększyło kompatybilność ze sterownikami sieci różnych firm, zwiększając tym samym listę obsługiwanych kart sieciowych i poprawiając stabilność stosu sieci/li>
  • Zaimplementowano wstępne wsparcie dźwięku za pomocą nowej usługi – Kernel Streaming i biblioteki Port Class. Można odtwarzać dźwięk w Winampie i Foobarze na karcie dźwiękowej zgodnej z AC97
  • Szereg poprawek dla konsoli cmd, umożliwiające uruchamianie skomplikowanych skryptów, włączając w to nasze własne środowisko kompilacji – ROSBE
  • Poprawiona część modułu GDI w trybie kernela, czyli win32k wyeliminowała szereg błędów rysowania, we wszystkich trybach ilości kolorów
  • Komponenty WINE uaktualniono do najnowszych stabilnych wersji
0
Źródło: ReactOS Website
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.