40. urodziny Verbatima

W 1969 r. w jednym z garaży Doliny Krzemowej Reid Anderson zapoczątkował historię sukcesu firmy kojarzonej dziś na całym świecie z bardzo dobrymi nośnikami danych.

Wszystko zaczęło się w 1969 r. pod nazwą Information Terminals Corporation (ITC), gdy Anderson zdał sobie sprawę z potencjału tkwiącego w rynku komputerowych nośników danych. Pierwszym dokonaniem jego niewielkiej firmy było umieszczenie taśmy w obudowie kasety, a następnie opracowanie własnych kaset o niezwykle stabilnych i zapewniających precyzyjne działanie obudowach z poliwęglanów. W 1973 r. inżynierowie ITC udoskonalili pierwsze 8-calowe dyskietki firmy IBM, tworząc specjalną osłonę chroniącą dysk przed zabrudzeniem i uszkodzeniami. Kolejnym krokiem na drodze do sukcesu było stworzenie w 1976 r. pierwszej wytwórni nośników ITC, w której w trakcie innowacyjnego procesu produkcyjnego dyski pokrywano specjalną teflonową powłoką. Nośniki, które później dostepne były także w w formacie 5,25 cala, wprowadzono na rynek pod marką „Verbatim”, co po łacinie oznacza „dosłownie”.

W momencie, gdy firma zmieniała nazwę na „Verbatim”, na cześć swojego najlepiej sprzedającego się produktu, zatrudniała już ponad 1 000 osób. W 1979 r. zadebiutowała na giełdzie, a dwa lata później, dzięki wprowadzeniu dyskietki DataLifePlus, wzmocniła swoją międzynarodową reputację producenta wysokiej jakości nośników danych. W celu rozpoczęcia działalności na rynku japońskim Verbatim utworzył spółkę joint venture z Mitsubishi Kasei. W roku 1994 firmy połączyły się z Mitsubishi Petrochemical tworząc Mitsubishi Chemical Corporation.

Obecnie macierzysta spółka Verbatim działa pod nazwą Mitsubishi Kagaku Media. W latach 90. Verbatim osiągnął pozycję lidera rynku dyskietek, które jednak już wówczas zaczęły być wypierane przez nośniki magnetooptyczne, a następnie płyty CD. W krótkim czasie Verbatim okazał się pionierem również w tym segmencie. Od 2003 r. firma jest światowym liderem w dziedzinie nośników CD i DVD, co znalazło potwierdzenie w niezależnych badaniach rynku oraz licznych nagrodach przyznanych jej produktom.

W ostatnich latach oferta Verbatim została poszerzona o napędy USB, karty pamięci flash oraz akcesoria komputerowe. Firma uzyskała również bardzo dobrą pozycję w segmencie zewnętrznych dysków twardych, w którym zadebiutowała dopiero w 2007 roku. Ostatnio, wprowadzając serię kart SSD ExpressCard, Verbatim wkroczył na rynek innowacyjnych nośników typu Solid State Drive (SSD).

– Klienci oczekują przede wszystkim niezawodności i jakości. Odpowiadamy na to zapotrzebowanie nie tylko naszym hasłem, „Technology you can trust” („Technologia, której możesz zaufać”), lecz także drobiazgową pracą nad rozwijaniem naszych produktów, połączoną ze stosowaniem najlepszych komponentów i precyzyjnych procesów produkcyjnych mówi Gary Milner. – Dzięki naszym innowacjom zawsze będziemy pionierem na rynku nośników danych. Nasza strategia produktowa oparta na czterech filarach – nośniki optyczne, zewnętrzne dyski twarde, karty pamięci flash i akcesoria – sprawia, że dysponujemy bardzo atrakcyjną i bogatą ofertą produktów o najwyższej jakości. Zamierzamy w dalszym ciągu wzmacniać pozycję lidera rynku nośników optycznych, a także wkraczać na rynki wszelkich nowych nośników, jednocześnie stale wzbogacając asortyment naszych produktów – dodaje Milner.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.