Badanie procesu zakupowego w sklepach internetowych

Na bazie badania stworzono wytyczne dotyczące takich elementów sklepu jak Koszyk, Produkty polecane, rekomendowane, Promocje i prezenty, Dostawa, Kroki procesu zakupowego i Formularze. Badania miały charakter eksploracyjny i zostały przeprowadzone za pomocą metody EyeTracking. Próba badanych wynosiła 10 osób. Każdy z uczestników badania mógł dowolnie wybrać produkty, które chce kupić. W ten sposób starano się zachować warunki procesu i motywację jak najbardziej zbliżone do naturalnych.
Kklienci spożywczych sklepów internetowych nie mają oporów przed kupowaniem w nich napojów butelkowanych oraz artykułów sypkich takich jak ryż, kasza i makarony
Kklienci spożywczych sklepów internetowych nie mają oporów przed kupowaniem w nich napojów butelkowanych oraz artykułów sypkich takich jak ryż, kasza i makarony

W analizie wyników badań wykorzystano również raport przygotowany przez firmę Elastic Path “The Ecommerce Checkout Report. A Quantitative Look at the Tactics of the Top 100 Retailers” o sklepach internetowych, którego głównym celem było znalezienie korelacji pomiędzy konwersją a poszczególnymi elementami sklepu. Tutaj do badania zastosowano analizę korelacji i regresji liniowej szukając powiązania pomiędzy konwersją i wzrostem wykorzystania a poszczególnymi elementami sklepu.

Raport z badania można bezpłatnie pobrać z tego bloga.

Wykonując badania jako główny cel postawiliśmy sobie przeanalizowanie czynników, które mogą mieć wpływ na ostateczną decyzje i finalizację zakupów. Okazuje się, że sam fakt istnienia potrzebnych informacji w procesie zakupowym może okazać się niewystarczający, aby klient dokonał zakupu. Ważna jest forma i miejsce prezentacji informacji. Badania użyteczności skutecznie pozwalają zobaczyć jak zachowują się klienci w naszym sklepie. Ta wiedza jest niezbędna, aby ulepszać sklep internetowy pod kątem sprzedaży – mówi Joanna Kotala z Idecto.