Czy Linki sponsorowane mają wpływ na pozycję witryny?

Pozycjonowanie i linki sponsorowane to rodzaj reklamy skierowanej na wyszukiwarki. Linki sponsorowane często wykorzystywane są do testowania słów kluczowych, na które witryna powinna być pozycjonowana. Dając natychmiastowy efekt bycia na pierwszej stronie wyników przekonują klienta zarówno do swej skuteczności, jak i trafności dokonanego wyboru. To jaki budżet reklamodawca przeznacza na kampanię, najczęściej zależy od branży i konkurencyjności słów kluczowych. Nie ma jednak zasady mówiącej o tym ile pieniędzy musi zostać wydane na reklamę aby okazała się skuteczna i przyniosła określony zysk.

Pozycje linków sponsorowanych ustalane są na zupełnie innych warunkach niż wyników organicznych. Na ich pozycję w dużej mierze wpływa konkurencja, która wyznacza marginalne stawki, jakie trzeba zapłacić za dane słowo by pojawić się w wynikach. Ponad to algorytm analizuje jakość strony docelowej, dopasowanie słów kluczowych z reklamowaną branżą jak również inne czynniki, które wpływają na kształtowanie pozycji reklamy.

Pozycjonowana witryny podlega zupełnie innym zasadom oceny algorytmu Google, który weryfikuje przede wszystkim ilość i jakość linków prowadzących do witryny. Ponad to w dużej mierze dla algorytmu liczy się wiek domeny co w przypadku linków sponsorowanych nie ma żadnego znaczenia.

Tak jak prowadzenie kampanii linków sponsorowanych nie zagwarantuje nikomu bycia na pierwszej stronie, tak też nie wpłynie na to czy pozycja witryny w wynikach organicznych spadnie po jej zakończeniu. Spiski i spekulacje to chleb powszedni środowiska pozycjonerskiego. Ze względu na to, że rynek od dawien dawna próbuje rozpracować algorytm Google’a i zasady rządzące tym silnikiem z pewnością powstanie jeszcze więcej mitów na ten temat.

W chwili obecnej nie ma potwierdzenia na to, że wykorzystanie obu tych narzędzi w jednym czasie może negatywnie wpłynąć na pozycję witryny.

Pełną treść artykułu autorstwa pracowniczki ADSEO.pl, znajdziecie tutaj.