Efektywniejsza praca grupowa w Twoim zespole

Każdy menadżer, właściciel firmy czy lider zespołu zadaje sobie pytanie czy zrobił wszystko by stworzyć swoim pracownikom optymalne środowisko pracy.  Jednocześnie często firmy napotykają na poważne problemy związane z utratą wiedzy przy odejściu pracownika i jednocześnie z długim procesem adaptacji nowych pracowników. Zjawiska te znacznie obniżają efektywność pracy zespołu jako takiego.

Stworzyliśmy oprogramowanie, które wspiera osoby zarządzające zespołami. Do naszych klientów należą np. sklepy internetowe, kancelarie, biura Rachunkowe, agencje reklamowe – małe i średnie firmy, które chcą efektywniej pracować.

W folderze

W folderze “Biuro” zgromadziliśmy strony z wiedzą przydatną nowym pracownikom. Każdy z pracowników może edytować te strony, uaktualniając i rozbudowując informacje.
Jak szybko wdrożyć nowego pracownika?

Gdy organizacja posiada swoją wiki, pracownicy mogą gromadzić i dzielić się informacjami, które inni potrzebują. W wiki znajdą informacje na temat projektów, strategii, badań ale także informacje przydatne w codziennej pracy – procedury, rozliczenia, zasady przeprowadzania spotkań, konfigurację sprzętu.

Pierwszy dzień w pracy nowego pracownika można poświęcić na zapoznanie go z wiki. Pracownik zyskuje aktualne źródło informacji, poznaje też wcześniejsze pomysły, inicjatywy i projekty. Cały zespół nie traci natomiast efektywności pracy gdyż większość odpowiedzi na pytania nowego pracownika znajduje się w wiki.

Na stronie

Na stronie “Pomysły” każdy pracownik może dodawać swoje pomysły na nowe produkty, ulepszenia – jeśli dany pomysł ma kolor niebieski oznacza to, że jest linkiem do szczegółowego opisu projektu. Pracownicy nawzajem poznają swoje pomysły, inspirują się i wspólnie je dopracowują.
Masz doskonały pomysł ale teraz nie ma czasu by go realizować?

Zapisz go w sekcji Pomysły na wiki. Może kiedyś ty lub ktoś inny z zespołu wrócicie do niego. Najbardziej kreatywne firmy zapisują wszystkie pomysły. Wiki pozwala gromadzić bazę pomysłów a także nagradzać ich autorów, co zachęca do wymiany wiedzy.

Użytkownicy wiki mogą tworzyć strony według własnego uznania lub posłużyć się jednym ze zdefiniowanych szablonów.

Użytkownicy wiki mogą tworzyć strony według własnego uznania lub posłużyć się jednym ze zdefiniowanych szablonów.
Z firmy odchodzi pracownik?

Czy jego wiedza odejdzie wraz z nim? W Wiki pracownicy opisują swoje pomysły, inspiracje, projekty, dokumenty i procedury. Odejście pracownika będzie dużo mniejszą stratą dla firmy jeśli zespół oraz jego następca będą mieli dostęp do materiałów nad którymi pracował oraz wiedzy, którą zgromadził. Jest to swego rodzaju kopia bezpieczeństwa pracownika.

Każdy pracownik może utworzyć za pomocą BiznesWiki własną stronę startową wyposażoną w gadżety takie jak czytnik rss, galeria zdjęć, kalendarz, zegar.

Każdy pracownik może utworzyć za pomocą BiznesWiki własną stronę startową wyposażoną w gadżety takie jak czytnik rss, galeria zdjęć, kalendarz, zegar.
Tracisz codziennie dużo czasu na poszukiwanie informacji?

Członkowie zespołu zapisują informacje w różnych formatach, często trudnych do współdzielenia oraz przeszukiwania. BiznesWiki umożliwia integrację z oprogramowaniem Office, dzięki czemu pracownicy bez trudu mogą publikować swoje informacje. Tak opublikowane informacje są proste do przeszukiwania. Możesz też zobaczyć historię zmian każdego dokumentu oraz dyskusje prowadzone podczas jego tworzenia.

Szablon strony projektu zawiera sugerowane pola opisu projektu - cele, zespół, harmonogram, zadania. Strona projektu może zbierać w jednym miejsc wszystkie informacje (w postaci linków) o projekcie.

Szablon strony projektu zawiera sugerowane pola opisu projektu – cele, zespół, harmonogram, zadania. Strona projektu może zbierać w jednym miejsc wszystkie informacje (w postaci linków) o projekcie.
Dokumentacja projektów, które prowadzisz z definicji jest nieaktualna?

Dla menadżerów istotne jest posiadanie aktualnej dokumentacji projektowej i zapewnienie dostępu do niej całemu zespołowi. Wiki umożliwia wygodne dokumentowanie dowolnego projektu na bieżąco, podczas prac nad nim. Członkowie zespołu mają dostęp do zawsze aktualnych informacji.

Osobista strona wiki
Osobiste strony pozwalają nie tylko stworzyć książkę adresową organizacji ale także wspierają współpracę pomiędzy osobami z różnymi kompetencjami.

Osobiste strony pozwalają nie tylko stworzyć książkę adresową organizacji ale także wspierają współpracę pomiędzy osobami z różnymi kompetencjami.

Możesz poprosić każdego pracownika o utworzenie swojej prywatnej strony wiki. Na takiej stronie pracownik może opisać nad czym aktualnie pracuje, nad czym będzie pracował w przyszłości oraz utworzyć sekcję gdzie inne osoby będą mogły zadawać pytania. Pracownik na swojej stronie zamieścić może także informacje kontaktowe oraz wszelkie inne informacje, które pozwolą na lepszą komunikację. W ten sposób szybko stworzysz aktualną bazę ekspertów twojej organizacji.

Lepsze spotkania

Spotkania są nieodłączną częścią pracy zespołów i grup w każdej organizacji. Są podstawową formą działalności, podczas której ludzie planują, informują się wzajemnie o stanie projektów, rozwijają nowe projekty itp.  Są one też jednymi z najczęściej wykorzystywanych, czasami wręcz nadużywanych aktywności grup. Ludzie mają skłonności do ciągłego zwoływania spotkań na każdy, najmniej nawet ważny temat. Spotkania te nie są najczęściej zbyt dobrze zaplanowane. W efekcie pracownicy mogą spędzić cały dzień na kolejnych zebraniach, a pod koniec pracy stwierdzić, że niewiele osiągnęli.

Wiki może pomóc w takich sytuacjach. Może poprawić wymianę informacji w grupach, uczynić spotkania krótszymi i bardziej skupionymi na konkretnych kwestiach, które muszą być przedyskutowane w grupie, a resztę, jak informowanie o postępach w pracach nad projektami publikować na wiki.

Chcesz wypróbować wiki?

Chcesz wypróbować Wiki w Twoim zespole? Skorzystaj z BiznesWiki: www.bizneswiki.pl

Więcej:bezcatnews