Przepyszna pokusa

W tym przypadku motto brzmi: im świeższe, tym bardziej kuszące! Do fotografowania powinniśmy wybrać świeże, nieuszkodzone owoce. Są różne możliwości zaaranżowania owoców – pokrój je na kawałki, skomponuj w koszyku różnorodny zestaw, spróbuj "złapać" je w ruchu. Ważne jest to, aby osoba patrząca na zdjęcie odczuła pokusę posmakowania tych owoców.
Wskazówka 1: Odpowiedni rodzaj owocu

Podstawowy warunek to zakup artykułu bez skazy. Oczywiście nie każdy owoc jest odpowiedni do każdej kompozycji. Pokrój go na plasterki, umieść plasterek na mlecznobiałej pleksi i podświetl od dołu – tak możesz postąpić z owocem kiwi. Natomiast banan nie nadaje się do fotografowania tą metodą. A dojrzała jeżyna, w przeciwieństwie do truskawki, nie przetrwa bez szwanku wielokrotnego zanurzania w wodzie, o czym świadczyć będzie ciągnący się za nią ciemnofioletowy ślad. Natomiast plasterki owoców cytrusowych, takich jak pomarańcza, limonka lub cytryna będą raczej odporne na tego typu zabiegi.

Wskazówka 2: Zapewnienie efektu błyszczenia

W przypadku owoców pokrytych gładką skórką, wskazane jest ich uprzednie delikatne wypolerowanie. Możesz uzyskać spotęgowany efekt błyszczenia przy użyciu spreju do włosów lub nabłyszczacza. Nadają się do tego również kremy do rąk. Wskazane jest jednak zachowanie umiaru, jeśli chodzi o ilość użytego specyfiku.

Wskazówka 3: Pokrój w plasterki

Do krojenia owoców zalecamy użycie specjalnego noża do owoców, tak ostrego, jak to tylko możliwe. Dzięki temu uzyskamy czyste, dokładne cięcie. Jeśli plasterek ma z pluskiem wylądować w wodzie, możemy ukroić nieco grubszy. Natomiast w przypadku metody oświetlania obiektu od tyłu im cieńszy będzie plasterek, tym lepszy uzyskamy efekt rozświetlenia owocu.

Wskazówka 4: Sposoby na nastawianie ostrości

W wypadku motywu o niskim poziomie kontrastu często okazuje się, że automatyczne ustawianie ostrości zawodzi i trzeba zrobić to ręcznie. Jeśli jest to zbyt trudne, możesz posłużyć się cienką igłą lub metką z kodem kreskowym i ustawić ostrość automatycznie na te obiekty. Zwróć uwagę, że głębia ostrości powinna być ustawiona na obiekt, który będzie fotografowany. Jeśli umieścisz przedmiot, który ma ci pomóc w ustawieniu ostrości, przed fotografowanym obiektem, tak czy owak będziesz musiał zrobić niewielkie korekty w ustawieniu, a następnie sprawdzić ostrość, robiąc próbne zdjęcie.

Wskazówka 5: Zasada dublera

Wszystkich ustawień możesz spokojnie dokonać przy użyciu tzw. dublera. A zatem w przypadku jeżyn najpierw włóż do miseczki owoce, które posłużą do testowania, a dopiero po zrobieniu pomyślnego zdjęcia próbnego napełnij ją świeżymi produktami. Przed wykonaniem ostatecznego zdjęcia jeszcze raz powinniśmy skorygować ostrość, ponieważ w przypadku zdjęć robionych z małej odległości nawet niewielkie przesunięcie obiektu wystarczy, aby wpłynąć na przesunięcie płaszczyzny ostrości.

Wskazówka 6: Zapobieganie niechcianym wstrząsom

Wiele droższych aparatów fotograficznych może być sterowanych i wyzwalanych za pomocą komputera. Ta opcja pomoże ci uniknąć wstrząsów. Dodatkowa zaleta: na monitorze łatwiej niż na wyświetlaczu w aparacie fotograficznym ocenisz, czy obiekt jest ostry i dobrze naświetlony.

Wskazówka 7: Efekt świeżości

Wrażenie smakowitej świeżości znacznie wzmocnisz poprzez zroszenie owoców wodą – wystarczy użyć rozpylacza do roślin. Podczas robienia zdjęć pamiętaj, by te owoce, których akurat nie potrzebujesz, trzymać w lodówce. Po prostu jeśli owoc nie został schłodzony przed zrobieniem zdjęcia, w zastraszająco szybkim tempie straci swoją kuszącą jędrność.

Bezprzewodowe wyzwalanie aparatu jest wygodniejsze, jeśli użyjemy pilota na podczerwień.

Bezprzewodowe wyzwalanie aparatu jest wygodniejsze, jeśli użyjemy pilota na podczerwień.

Minimalizowanie wstrząsów

Można uniknąć wstrząsów i niechcianych poruszeń aparatu fotograficznego dzięki użyciu wężyka lub pilota do spustu migawki. Jeśli wybierzesz pilota, który ma wbudowany moduł podczerwieni, będziesz mógł obsługiwać aparat zdalnie, bez użycia krępującego kabla.

Plusk! Owoc w akcji…

1 – APARAT FOTOGRAFICZNY: umieszczony na statywie w pozycji do kadrów pionowych
2 – LAMPA BŁYSKOWA: połączona z aparatem za pomocą kabla synchronizującego
3 – ROZPROSZONE ŚWIATŁO CIĄGŁE: światło z zamontowaną rozjaśniającą płachtą
4 – REFLEKTOR/ŚWIATŁO CIĄGŁE: jednolite oświetlenie drugiego planu
5 – SZKLANKA/AKWARIUM: umieszczone w linii prostej na krawędzi stołu

NASTAWIANIE OSTROŚCI Przytrzymaj owoc zanurzony do połowy w wodzie. Nastaw ostrość na obiekt przy użyciu układu ustawiania ostrości, po czym przełącz na ostrzenie manualne. Teraz możesz pozwolić owocowi wpaść do wody i „jedyne”, co jeszcze musisz zrobić, to przycisnąć spust migawki w odpowiedniej chwili.

3, 2, 1… PLUSK Aby uchwycić owoc dokładnie w momencie zanurzenia w wodzie, pomocne jest myślenie o rytmie. Asystent, który zawsze upuszcza owoc z mniej więcej tej samej wysokości i odlicza w dół, jest osobą, której potrzebujesz.

MAŁE SZTUCZKI Pewnie dopiero po kilku próbach pojmiesz, jak to działa. Ucierpi na tym nie tylko owoc, ale i woda – dlatego za każdym razem ją wymieniaj. Aby uchronić aparat przed rozbryzgującą wodą, umieść na froncie obiektywu czepek kąpielowy z wyciętą dziurką, trochę mniejszą niż średnica obiektywu. Dodatkowo zabezpiecz obiektyw od góry i najlepiej używaj wody destylowanej.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.