Usuwanie zdublowanych folderów osobistych utworzonych po ponownej instalacji programu

Przyczyną rozmnożenia katalogów jest uszkodzony profil. Aby rozwiązać problem, usuniemy profil i utworzymy nowy. Zamknijmy Outlooka i w oknie Panelu sterowania dwukrotnie kliknijmy ikonę »Poczta elektroniczna«, a następnie wybierzmy polecenie »Pokaż profile«. Zapiszmy nazwę profilu i usuńmy go, klikając przycisk »Usuń« oraz potwierdzając komunikat ostrzegawczy wciśnięciem przycisku »OK«. Bez obaw – nie zostaną usunięte żadne pliki Outlooka, a jedynie ustawienia profilu. Teraz otwórzmy okno Eksploratora Windows, wpiszmy w polu adresu »%user profile%«, po czym wciśnijmy [Enter]. Następnie kliknijmy symbol »Szukaj«, w polu wyszukiwania podajmy zapisaną nazwę profilu i wciśnijmy przycisk »Wyszukaj teraz«. Usuńmy wszystkie znalezione pliki o tej nazwie – pamiętajmy jednak, by przy tym przez przypadek nie wyrzucić naprawdę ważnego pliku PST (Personal Store).
W tym oknie można określić, jaki profil ma być używany podczas uruchamiania programu Outlook. Powinno to rozwiązać problem podwójnych katalogów.
W tym oknie można określić, jaki profil ma być używany podczas uruchamiania programu Outlook. Powinno to rozwiązać problem podwójnych katalogów.

Możemy teraz utworzyć nowy profil, dwukrotnie klikając ikonę »Poczta elektroniczna« w Panelu sterowania, w następnym oknie wybierając »Pokaż profile« i na koniec wciskając przycisk »Dodaj«. Podajmy nazwę profilu i potwierdźmy ją wciśnięciem przycisku »OK«. Zamknijmy kolejne okno dialogowe bez tworzenia nowych kont poczty. W oknie zaznaczmy pole wyboru »Zawsze używaj tego profilu«. Na koniec zatwierdźmy ustawienia, klikając kolejno »Zastosuj«

i »OK«. Gdy następnym razem uruchomimy program Outlook, powinny być widoczne jedynie nasze katalogi z pliku PST.