Kofeina nie wniosła nowego interfejsu - nowe Google wciąż wygląda tak samo

Caffeine, czyli nowy indeks wyszukiwarki Google’a

Google, kontrolujące blisko 70 procent rynku wyszukiwarek internetowych, nie spoczywa na laurach i oddaje do testów swój nowy indeks wyszukiwarki o nazwie Caffeine.

Firma Google nawet nie ukrywa, że chce nas wszystkich uzależnić od swojej wyszukiwarki – projekt o nazwie Kofeina („Caffeine”) to aktualizacja głównego silnika wyszukiwarki powstałej w Mountain View, mająca na celu rozszerzenie indeksu wyszukiwarki, zwiększenie szybkości zwracania zapytań oraz, co najważniejsze, przewartościowanie rankingu wyników wyszukiwania. Nowy silnik został już oddany do testów i każdy chętny może sprawdzić, jak spisuje się Kofeina.

Szybkość. Nowy silnik jest być może nieznacznie szybszy, jednak szczerze powiedziawszy – zarówno stara, jak i nowa wyszukiwarka działają tak szybko, że wychwycenie kilku milisekund różnicy nie jest możliwe.

Większy zbiór stron internetowych. Tu również musimy uwierzyć Google’owi na słowo, bowiem nowa wyszukiwarka czasem zwraca rzeczywiście dziesiątki razy więcej wyników niż starsza wersja, jednak zdarza się również, że wyświetla mniej wyników, choć to prawdopodobnie jest skutkiem wychwytywania sfałszowanych stron.

Wyniki. To jest cała sól wyszukiwarek internetowych i główna przyczyna sukcesu Google’a. Podczas obcowania z nowym silnikiem, można stwierdzić, że wyniki szukania są zauważalnie lepsze – słowa kluczowe stały się jednym z ważniejszych parametrów podczas wyszukiwania. Przewartościowaniu uległy rankingi wyników wyszukiwania, zatem specjaliści od pozycjonowania będą mieli ciężki orzech do zgryzienia.

Jeśli chodzi o konkurencję z wyszukiwarką Microsoft Bing, właściwie nic nie powinno się zmienić. Google wciąż będzie królem wyszukiwania informacji w Internecie.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.