Marka Google jest bardziej wartościowa niż Microsoft

Według Millward Brown, które publikuje bardzo popularne zestawienie BrandZ Top 100, Google jest aktualnie najbardziej wartościową marką na świecie, wycenioną na 100 miliardów dolarów. Wyszukiwarkowy gigant z Mountain View wyprzedził między innymi swojego największego rywala – firmę Microsoft – która zajęła drugie miejsce z wynikiem 76 miliardów dolarów, wyprzedzając jednak takie korporacje, jak Coca-Cola czy McDonald’s.
Google najbardziej wartościową marką świata
Google najbardziej wartościową marką świata

Aż pięć firm z czołowej dziesiątki zanotowanej w BrandZ Top 100 pochodzi ze świata IT. Z wynikiem 100 miliardów dolarów Google zostało bezkonkurencyjnym zwycięzcą, jednak walka o drugie i kolejne miejsca była dość zacięta.

Drugie miejsce, jak wspomnieliśmy, zajął Microsoft, warty 76 miliardów dolarów, a na trzecim uplasowała się Coca-Cola, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie od wielu dekad, która warta jest aktualnie 67 miliardów dolarów.

Kolejne miejsca ex aequo zajęły – przedsiębiorstwo informatyczne IBM oraz hamburgerowy gigant McDonalds, z wynikiem 66 miliardów dolarów. W czołowej piątce jest również miejsce dla nadgryzionego jabłka. Marka Apple warta jest 63 miliardy dolarów.

Pełny raport BrandZ Top 100 znajdziecie tutaj.