Statystyki wyszukiwarki Google wreszcie po polsku!

Google wprowadza dzisiaj polską wersję językową usługi Insights for Search - bezpłatnego narzędzia do śledzenia trendów w Internecie, między innymi w odniesieniu geograficznym i czasowym.

Google Insights for Search to narzędzie do śledzenia trendów w Internecie, dostępne dla każdego, kto chce wiedzieć więcej o otaczającym nas świecie, przydatne zarówno dla przygotowujących kampanie reklamodawców, jak i ekonomistów analizujących trendy gospodarcze. Statystyki wyszukiwarki dostarczają bieżące dane związane z dowolnymi segmentami gospodarki, pozwalając użytkownikom na zapoznanie się z najbardziej aktualnymi trendami wśród internautów. Narzędzie umożliwia porównywanie popularności poszczególnych haseł i sprawdzanie najczęściej wyszukiwanych zagadnień w różnych kategoriach.

Oprócz dostępności Statystyk wyszukiwarki Google w języku polskim, usługę wzbogacono o nowe funkcje, między innymi możliwość przeprowadzenia prognozy dla niektórych zapytań i przyszłych trendów wyszukiwania. Prognoza tworzona jest na podstawie odnotowanych w przeszłości tendencji i powtarzających się zależności. Google wprowadziło także nowe opcje wizualizacji wyników uzyskanych w Statystykach wyszukiwarki.

Używając Insights for Search można:
  • obejrzeć animowaną mapę — zobaczyć, jak zainteresowanie danym tematem zmieniało się w czasie,
  • w prosty sposób osadzić wykresy porównawcze na własnej witrynie,
  • badać trendy wyszukiwania zmieniające się w czasie — zobaczyć, jak wzrasta i spada zainteresowanie użytkowników danym terminem, porównywać popularność terminów w czasie,
  • poznać zainteresowania regionalne — zobaczyć, które kraje czy regiony są najbardziej zainteresowane danymi zagadnieniami,
  • poznać najpopularniejsze i najszybciej zyskujące popularność wyszukiwania pokrewne,
  • zawężać wyszukiwania według kategorii — obejrzeć najpopularniejsze wyszukiwania w wybranej kategorii, na przykład zyskujące na popularności wyszukiwania w kategorii „sławni” albo popularne wyszukiwania w kategorii „marki samochodów”. Można podać datę, region lub temat, aby uzyskać bardziej szczegółowe wyniki
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.