Apple zabiera się za mapy internetowe?

Apple potajemnie zakupiło firmę zajmującą się tworzeniem map internetowych Placebase już w lipcu 2009 roku. Chociaż szef partnerskiej firmy, korzystającej z map Placebase, poinformował o transakcji tuż po jej sfinalizowaniu, to umknęło to wszystkim mediom – do dnia dzisiejszego. Zakup ten jest niezwykle interesujący z punktu widzenia relacji na linii Apple – Google. Ta pierwsza może wreszcie uniezależnić się od wyszukiwarkowego giganta, którego usługi Google Maps używała nie tylko w iPhone’ie, ale również w oprogramowaniu komputerowym iPhoto.
Mapy internetowe teraz również w rękach Apple'a
Mapy internetowe teraz również w rękach Apple'a

Co więcej, mapy internetowe będą kolejnym segmentem rynku, w którym Apple konkurować będzie już nie tylko z Microsoftem, ale także z Google’em. Wyjaśnia nam się zatem sytuacja, dlaczego Eric Schmidt musiał zrezygnować ze swojego stanowiska w zarządzie firmy z Cupertino.

Bliska współpraca Apple’a i Google’a jest już pod lupą Federalnej Komisji Handlu – dlaczego?

Innym scenariuszem może być chęć głębszego zanurzenia się Apple’a w dziedzinie geolokalizacji, w której Placebase niewątpliwie jest ekspertem. Potwierdzeniem tego modelu niech będzie fakt, że firma z Los Angeles była konkurentem Google’a, jednak o nieco innej charakterystyce – skupiała się bowiem na innych warstwach i oferowała pełną modyfikację usług.