Jak Polacy korzystają z mobilnego Internetu?

Ericsson opublikował wyniki badań Ericsson Consumer Lab., dotyczących korzystania z usług mobilnego Internetu przez Polaków - w którym miejscu jesteśmy i jaka jest przyszłość?

14% respondentów twierdzi, że korzysta z usługi mobilnego Internetu szerokopasmowego. Paradoksalnie respondenci korzystający z mobilnego internetu, najczęściej używają go w domu (42%), rzadziej na wakacjach (12%) i w pracy (10%). 19% Polaków jest zainteresowanych dostępem do mobilnego Internetu w przyszłości co wskazuje na duży potencjał rozwojowy tego produktu.

W 27% polskich gospodarstw domowych jest dostępny laptop, który jest najczęściej wykorzystywanym urządzeniem do połączeń z mobilnym Internetem, następny w kolejności jest komputer stacjonarny i telefon komórkowy.

Zgodnie z aktualnym badaniem odsetek laptopów w gospodarstwach domowych wzrósł o 20 punktów procentowych. W badaniu z 2006 roku tylko 7% badanych miało w domach dostęp do laptopa. Z krajów europejskich objętych badaniem wyprzedzamy jedynie Czechy, gdzie 21% respondentów twierdzi, że może korzystać w gospodarstwie domowym z laptopa. Prym wiedzie Szwecja, gdzie w siedmiu na dziesięć domów jest laptop. Równie wysoki odsetek odnotowano w Wielkiej Brytanii (53%) i Włoszech (41%). Światowa średnia gospodarstw w których jest dotęp do laptopa wynosi 36%.

Z badań Ericsson Consumer Lab wynika, że zapotrzebowanie na Internet w Polsce, w tym mobilny internet szerokopasmowy jest bardzo wysokie. Nadzieję na zaspokojenie rosnących apetytów konsumentów daje wykorzystanie potencjału HSPA oraz rozwój technologii LTE. Ericsson posiada 49% spośród wszystkich komercyjnych sieci HSPA na świecie.

Więcej informacji na temat wyników badania Ericsson Consumer Lab 2009 znajdziecie na tej stronie. Na stronie znajdują się również filmy, w których wyniki badania komentują Katarzyna Pąk, dyrektor Działu Marketingu i Komunikacji firmy Ericsson w Polsce oraz przedstawiciele Ericsson Consumer Lab Pär Karlsson i Susanna Lewis.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.