MySpace coraz gorzej radzi sobie w USA

Jak wynika z badań firmy Hitwise, obecny zasięg portalu MySpace w USA wynosi 30,26 procent. To spadek o ponad połowę w porównaniu do zeszłego roku, kiedy to MySpace mógł się pochwalić wynikiem ponad 66 procent. To nie koniec porażek, zmalał bowiem również czas, jaki przeciętny użytkownik spędza czas na portalu o 12 procent. Na szczęście dla władz MySpace’a, portal ten pod tym względem ma wciąż najlepszy wynik wśród wszystkich serwisów społecznościowych w USA.
Dzięki MySpace Widget użytkownicy będą się mogli komunikować ze sobą podczas oglądania telewizji przy pomocy zwykłego pilota
Dzięki MySpace Widget użytkownicy będą się mogli komunikować ze sobą podczas oglądania telewizji przy pomocy zwykłego pilota

Co się stało? Znaczną część tortu przejęły Twitter i Facebook. Pierwszy z nich zwiększył swój zasięg o 1 170 procent (sic!), ale wciąż nie jest topowym portalem – jego zasięg w tym momencie wynosi 1,84 procent. Z kolei Facebook stał się liderem, kontrolując 59 procent całego rynku portali społecznościowych w USA.

MySpace na polskim rynku radzi sobie nieco lepiej. Internautów wciąż przybywa (aczkolwiek nieznacznie). Głównym atutem MySpace’a jest promowanie offowych artystów. Portal stawia na kontakt artystów z fanami i promocję popkultury.