Gdy w czasie wysyłania żądania drukowania zostanie zerwane połączenie, kolejka drukowania zostanie zablokowana.

Usunięcie zawieszonego zadania drukowania w celu umożliwienia ponownego wydruku

W trakcie wysyłania zadania drukowania zostało zerwane połączenie Wi-Fi. W efekcie nie mamy możliwości zwyczajowego anulowania zadania drukowania za pośrednictwem panelu drukowania. Wysyłane zadanie blokuje teraz wszystkie kolejne próby drukowania.

Za pośrednictwem zwykłego okna dialogowego usuniemy jedynie te zadania które jeszcze są w trakcie przetwarzania. Aby pozbyć się zawieszonego zadania i móc ponownie drukować, musimy najpierw ręcznie zatrzymać usługę buforu wydruku, a następnie usunąć pliki drukowania.

By uzyskać lepszą kontrolę, komendy wywołamy z poziomu Wiersza poleceń. W tym celu wybieramy w menu Start polecenie »Uruchom«, następnie wpisujemy »cmd« i naciskamy klawisz [Enter].

W przypadku systemu Windows Vista wpisujemy w pole wyszukiwania menu Start »cmd«, następnie klikamy prawym przyciskiem myszy znaleziony wpis i w menu kontekstowym wybieramy polecenie »Uruchom jako administrator«. Teraz korzystamy z komendy net stop spooler i sprawdzamy, czy kolejka drukowania została zamknięta. W następnym kroku uruchamiamy Eksplorator Windows i przechodzimy do folderu »C:Windowssystem32spoolPRINTERS«. Tutaj usuwamy wszystkie pliki o rozszerzeniu SPL – one zawierają informacje o dokumentach, które mają zostać wydrukowane. Powracamy do Wiersza polecenia i w celu ponownego włączenia buforu wydruku wpisujemy komendę

net start spooler

Po wykonaniu powyższych czynności sprawiające na kłopot zadanie drukowania powinno zostać usunięte.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.