Imperium Murdocha zniknie z Google’a “za kilka miesięcy”

Medialny gigant, zgodnie ze swoimi zapowiedziami, chce jak najszybciej zablokować dostęp Google’owi do swoich witryn. Johnathan Miller, jeden z dyrektorów News Corp., jest przekonany, że inne media pójdą w ich ślady. – Istnieje prawdziwe napięcie wokół debaty “płatne kontra darmo”. To wszystko rozegra się w ciągu najbliższych dwóch lat. Uważamy, że wartość treści wysokiej jakości nie jest doceniana w Sieci, więc w końcu coś takiego musi się wydarzyć. Nie sądzę, by przemysł mediów mógł dalej istnieć w takiej formie – mówi Miller. Zapytany o termin, w którym News Corp. zablokuje narzędzie, które konkurencja wykorzystuje do zwiększania ruchu do siebie, określa go jako “kilka miesięcy”.
Imperium Murdocha zniknie z Google’a “za kilka miesięcy”

Miller jest zdania, że jego firma doskonale sobie poradzi bez ruchu z Google’a.  – Osoby klikające na nas z Google’a czytają jeden artykuł i zamykają witrynę, nie spędzają u nas za wiele czasu. To jest ta najmniej cenna część ruchu. Przeceniacie wpływ Google’a na generowanie zysku – komentuje dyrektor. Zauważa też, że za darmowe newsy nie są w stanie utrzymywać reporterów na całym świecie.

– Google News i wyszukiwarka to znakomite miejsce na promocję grup reporterskich, zapewniamy im ponad 100 000 klików na minutę. Wydawcy umieszczają materiały w sieci, bo chcą być znalezieni. Niewielu z tego rezygnuje, ale za każdym razem szanujemy ich wolę – skomentował przedstawiciel Google’a.