Kokpit sondy w stronie Be a Martian

„Bądź Marsjaninem” i zbadaj Czerwoną Planetę

Chociaż Mars jest najlepiej poznaną, oprócz Ziemi, planetą Układu Słonecznego, to dla wielu z nas wciąż jest czarną magią. Dlatego NASA i Microsoft chcą nam ją przybliżyć.

Najwyraźniej najbardziej znanej agencji kosmicznej nie wystarczyło odkrycie na Księżycu wody, więc NASA, wspólnie z Microsoftem, uruchomiły interaktywną witrynę internetową, która pozwala użytkownikom odkrywać tajemnice Czerwonej Planety. Chociaż Mars jest najlepiej poznaną przez człowieka planetą Układu Słonecznego, a na jego temat powstało wiele filmów, czy to dokumentalnych, czy fabularnych, to wciąż dla większości z nas jest zagadką.

Właśnie dlatego powstała strona „Be a Martian” (Być Marsjaninem), która umożliwia użytkownikowi eksplorację planety, co pomóc ma naukowcom w wykonywaniu zadań badawczych, takich jak dokładniejsze odwzorowanie map czwartej planety od słońca.

– Jesteśmy w takim punkcie w historii, że każdy może zostać odkrywcą – mówi Doug McCuistion, dyrektor programu Eksploracji Marsa w agencji NASA. – Przy tak dużej ilości danych przychodzących z misji na Marsa, dostępnych dla każdego, badanie Czerwonej Planety stało się możliwe dla całej ludzkości.

Poznać Marsa możesz również dzięki Google Earth!

Użytkownicy mogą na przykład policzyć liczbę kraterów, jakie występują na Marsie. Przy okazji obejrzeć można setki tysięcy zdjęć planety, wliczając też te, które do tej pory nie były publikowane.

A teraz do roboty, odwiedź wirtualnego Marsa!

0