Z możliwości umieszczenia reklam w Windows 7 skorzystały już m.in. Porsche i Ferrari

Pulpity Windows 7 będą gościły reklamy

System operacyjny Windows 7 będzie zawierać reklamy firm trzecich, w postaci motywów na pulpit lub dodatków do przeglądarki IE8. Czy to krok w stronę darmowego systemu Microsoftu?

Microsoft podjął decyzję o sprzedaży powierzchni reklamowej w swoim najnowszym systemie operacyjnym Windows 7. Reklamy w formie sponsorowanych motywów pulpitu, jak na przykład przedstawiające Porsche czy Coca-Colę, mają zagościć w OS-ie w październiku 2010 roku. Jak na razie program reklamowy jest w fazie beta. Będą dwa rodzaje motywów naszpikowanych reklamami. Pierwszy typ, Windows Theme Experience, jest kolekcją dodatków i gadżetów dla systemów Windows 7 i Vista, a także przeglądarki Internet Explorer 8 oraz stron internetowych Microsoftu. Ten program pozwoli reklamodawcy na zamieszczenie teł, dźwięku i innych gadżetów.

Drugim programem będzie Windows Personalization Gallery, który pozwoli reklamodawcom na dostarczenie specyficznych komponentów systemu operacyjnego, jak pokazy slajdów, tapety na pulpit czy elementy audio.

Zarówno Windows Theme Experience, jak i Windows Personalization Gallery są dostępne na całym świecie, w tym również w polskiej wersji językowej. Mają skorzystać na nim nie tylko reklamodawcy, ale również użytkownicy OS-u, którzy będą mogli spersonalizować swój komputer, według własnych upodobań. A najwięcej skorzysta na tym, oczywiście Microsoft.

Ale nie ma powodu do paniki – Microsoft nie zmusi nas do oglądania reklam. Wszystko jest opcjonalne. A ci, którzy lubią oglądać reklamy, mogą pobrać motywy dla siebie z tej strony.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.