Pulpity Windows 7 będą gościły reklamy

Microsoft podjął decyzję o sprzedaży powierzchni reklamowej w swoim najnowszym systemie operacyjnym Windows 7. Reklamy w formie sponsorowanych motywów pulpitu, jak na przykład przedstawiające Porsche czy Coca-Colę, mają zagościć w OS-ie w październiku 2010 roku. Jak na razie program reklamowy jest w fazie beta. Będą dwa rodzaje motywów naszpikowanych reklamami. Pierwszy typ, Windows Theme Experience, jest kolekcją dodatków i gadżetów dla systemów Windows 7 i Vista, a także przeglądarki Internet Explorer 8 oraz stron internetowych Microsoftu. Ten program pozwoli reklamodawcy na zamieszczenie teł, dźwięku i innych gadżetów.
Z możliwości umieszczenia reklam w Windows 7 skorzystały już m.in. Porsche i Ferrari
Z możliwości umieszczenia reklam w Windows 7 skorzystały już m.in. Porsche i Ferrari

Drugim programem będzie Windows Personalization Gallery, który pozwoli reklamodawcom na dostarczenie specyficznych komponentów systemu operacyjnego, jak pokazy slajdów, tapety na pulpit czy elementy audio.

Zarówno Windows Theme Experience, jak i Windows Personalization Gallery są dostępne na całym świecie, w tym również w polskiej wersji językowej. Mają skorzystać na nim nie tylko reklamodawcy, ale również użytkownicy OS-u, którzy będą mogli spersonalizować swój komputer, według własnych upodobań. A najwięcej skorzysta na tym, oczywiście Microsoft.

Ale nie ma powodu do paniki – Microsoft nie zmusi nas do oglądania reklam. Wszystko jest opcjonalne. A ci, którzy lubią oglądać reklamy, mogą pobrać motywy dla siebie z tej strony.