Aktualizacje Windows w pełni bezpieczne, doniesienia o awariach fałszywe

Wczoraj informowaliśmy was o problematycznej aktualizacji systemów Windows, która powodowała wyświetlenie czarnego ekranu po załadowaniu systemu. Informacja, jaką podała firma Prevx zajmująca się oprogramowaniem antywirusowym sugerowała, że ze względu na metodę dystrybucji (Windows Update) problem tyczył się “milionów użytkowników”. Sprawę nagłośnił ComputerWorld. Reszta portali, w tym my, dała się oszukać.
Aktualizacje Windows w pełni bezpieczne, doniesienia o awariach fałszywe

Microsoft przeanalizował problem i nie wykrył żadnych problemów z aktualizacją. Firma, wierząc w swój błąd, zaczęła masowe badanie użytkowników współpracujących z koncernem. – Nie dostaliśmy żadnych danych do analizy, więc zaczęliśmy działać w ciemno, wierząc w wiarygodność doniesień prasowych i firmy Prevx – mówi przedstawiciel działu obsługi technicznej Microsoftu. Problemu również nie wykryto.

Tymczasem Prevx wycofał się ze swoich zarzutów. Jak się okazało, problem występował w przypadku infekcji specyficznego rodzaju złośliwego oprogramowania, które w nietypowych sytuacjach modyfikowało Rejestr Windows, przez co system nie ładował całego interfejsu. – Przepraszamy Microsoft za wszystkie nieprzyjemności, które mogły go spotkać przez naszego bloga – czytamy na blogu Prevx. CHIP.pl przypomina, że Windows Update powinien być

jedynym

źródłem pobierania i instalowania aktualizacji systemowych.

Za nieświadome wprowadzenie w błąd – przepraszamy.

Oficjalne oświadczenie Microsoftu

W związku z publikacjami medialnymi mówiącymi o tym, że listopadowa aktualizacja bezpieczeństwa spowodowała zmiany w rejestrze systemu operacyjnego Windows 7, Microsoft przeprowadził ponowne badanie tego pliku. Wyniki dochodzenia wskazują, że informacje te są nieprecyzyjne i że żaden z opisanych przypadków zawieszania się systemu nie jest powiązany z ostatnią aktualizacją bezpieczeństwa. Warto w tym miejscu wspomnieć, że żaden z serwisów, który opublikował te informacje, nie skontaktował się z firmą Microsoft w celu wyjaśnienia tych przypadków. Dlatego też podjęto decyzję o poinformowaniu ich o wynikach naszego dochodzenia.

Zachęcamy wszystkich użytkowników naszych systemów operacyjnych do regularnego sprawdzania biuletynów bezpieczeństwa oraz instalowania najnowszych aktualizacji podnoszących bezpieczeństwo i wygodę pracy z systemem Windows. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności powiązanych z biuletynami i aktualizacjami bezpieczeństwa, prosimy użytkowników o kontakt z Centrum Obsługi i Wsparcia Klienta, gdzie mogą uzyskać bezpłatną pomoc przy ich rozwiązaniu. Kontakt z Centrum Obsługi i Wsparcia Klienta jest możliwy pod numerami telefonów 0 801 308 801 lub 22 594 19 99 w godzinach 8-20 w dni robocze oraz w soboty 9-16 oraz poprzez stronę internetową http://support.microsoft.com/security.

Serwis Prevx.com, który jako pierwszy opisał to zdarzenie, w oficjalnym komunikacie przeprosił firmę Microsoft za wszelkie niedogodności jakie mogła wywołać jego publikacja: http://www.prevx.com/blog/141/Windows-Black-Screen-Root-Cause.html.