Get a Mac kampanią reklamową dekady

AdweekMedia opublikował ranking “Best of the 2000s”, w którym analizuje wszystkie najważniejsze medialne wydarzenia dekady. Największe uznanie wśród kampanii reklamowych zyskał Apple, za serię spotów “Get a Mac”, w których występują John Hodgman i Justin Long.
Megan eliminuje wszystkie Pecety, wybierając Maka
Megan eliminuje wszystkie Pecety, wybierając Maka

– Apple zawsze unikał technikaliów promując swoje produkty, ale marka umocniła swoją pozycję na rynku dopiero w 2006 roku, wraz z kampanią Get a Mac autorstwa TBWAMedia Arts Lab. Ponad 60 spotów reklamowych zaprezentowało komputery w przystępny, kreskówkowy wręcz sposób. Komiksowe w swoim wyrazie spoty idealnie trafiają w sposób myślenia zwykłych ludzi o technologii. Wspaniale dobrano też role. Justin Long, grający Maka, to młodsza wersja wyluzowanego i zadowolonego z siebie Steve’a Jobsa. PC, grany przez Johna Hodgmana, to grubszy i bledszy Bill Gates, typowy geek z problemami. Apple’owi udało się zachować dobre skojarzenia z marką i jednocześnie trochę się ponabijać z rywala – czytamy w uzasadnieniu.

AdweekMedia uznał też Apple’a za markę dekady a Steve’a Jobsa za najlepszego marketera dziesięciolecia. Dodatkowo, iPod został produktem dekady.