Google wyciąga do Murdocha rękę na zgodę

Google oferuje Murdochowi kompromis

Google pozwoli portalom na limitowanie treści, które będą udostępniać za darmo poprzez wyszukiwarkę giganta.

Wyszukiwarkowy gigant wyszedł naprzeciw medialnym gigantom, takim jak News Corp., którzy chcą wyłączyć indeksowanie Google’a na swoich witrynach internetowych ze względu na „spadek zysków”. – Ludzie kradną nasze artykuły bez pytania. Microsoft, Google czy Ask.com mają nasze treści za darmo. Przespaliśmy to zjawisko, teraz to naprawimy – komentuje Rupert Murdoch, właściciel News Corp.

Google w odpowiedzi na te zarzuty zaproponował rozwiązanie First Click Free, które pozwala dostawcom treści pozostać indeksowanymi przez Google ale również decydować, która treść będzie dostępna za darmo dla internauty, a która nie. – Właściciele portali mogą, przykładowo, zaoferować internautom pięć darmowych klików z Google’a, po czym żądać opłat za kolejne. A to tylko przykładowa konfiguracja – mówi Josh Cohen, przedstawiciel  Google’a.

Media są sceptyczne. – Dobre dziennikarstwo jest po prostu drogie i ma swoją cenę – komentuje Murdoch, który obecnie negocjuje z Microsoftem na temat współpracy z wyszukiwarką Bing. Arianna Huffington, naczelna The Huffington Post w odpowiedzi na to wezwała Murdocha, by „przestał się mazać i zaakceptował erę cyfrową, zanim będzie za późno”.

0
Źródło: Telegraph.co.uk
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.