Google oferuje Murdochowi kompromis

Wyszukiwarkowy gigant wyszedł naprzeciw medialnym gigantom, takim jak News Corp., którzy chcą wyłączyć indeksowanie Google’a na swoich witrynach internetowych ze względu na “spadek zysków”. – Ludzie kradną nasze artykuły bez pytania. Microsoft, Google czy Ask.com mają nasze treści za darmo. Przespaliśmy to zjawisko, teraz to naprawimy – komentuje Rupert Murdoch, właściciel News Corp.
Google wyciąga do Murdocha rękę na zgodę
Google wyciąga do Murdocha rękę na zgodę

Google w odpowiedzi na te zarzuty zaproponował rozwiązanie First Click Free, które pozwala dostawcom treści pozostać indeksowanymi przez Google ale również decydować, która treść będzie dostępna za darmo dla internauty, a która nie. – Właściciele portali mogą, przykładowo, zaoferować internautom pięć darmowych klików z Google’a, po czym żądać opłat za kolejne. A to tylko przykładowa konfiguracja – mówi Josh Cohen, przedstawiciel  Google’a.

Media są sceptyczne. – Dobre dziennikarstwo jest po prostu drogie i ma swoją cenę – komentuje Murdoch, który obecnie negocjuje z Microsoftem na temat współpracy z wyszukiwarką Bing. Arianna Huffington, naczelna The Huffington Post w odpowiedzi na to wezwała Murdocha, by “przestał się mazać i zaakceptował erę cyfrową, zanim będzie za późno”.