Wyskakujące okienka z reklamami czasem bardzo ciężko jest zamknąć, gdy przycisk z krzyżykiem nam ucieka spod kursora

Irytujące wyskakujące okienka osłabiają efektywność naszej pracy

Naukowcy z Uniwersytetu Cardiff udowadniają, że irytujące chyba wszystkich wyskakujące okienka z reklamami, potrafią skutecznie wytrącić nas z równowagi.

Tzw. pop-up’y, czyli wyskakujące okienka z reklamami, które często ciężko jest zamknąć, mogą osłabić efektywność naszej pracy. Jak wynika z badań walijskich naukowców z Uniwersytetu Cardiff, wyskakujące okienka z reklamami podczas naszej pracy, mogą wytrącić nas z równowagi i rozproszyć naszą uwagę – wystarczy 5 sekundowa przerwa, aby stracić skupienie na dłuższą chwilę. Wtedy ciężko nam wrócić do poprzedniej myśli. Biorąc również pod uwagę częstotliwość wyskakujących okienek w ciągu dnia, nasza wydajność w pracy może ulec znacznemu osłabieniu – mówi dr Helen Hodgetts, która wraz z prof. Dylanem Jonesem przeprowadziła badania.

Wyskakujące okienka to nie tylko reklamy na stronach internetowych. Na ekranie pojawić się nam mogą także powiadomienia systemu Windows, powiadomienia programu antywirusowego, czy inne komunikaty zainstalowanych aplikacji.

Krótkie przerwy w pracy jednak nie zawsze muszą oznaczać utratę skupienia i spadek wydajności. Jeśli na przeszkodzie staje nam jakaś trudność, której w danym momencie nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, najlepiej zająć się przez jakiś czas czymś innym, a potem powrócić do naszego docelowego zadania – wtedy istnieje spora szansa, że pojawią się nam nowe pomysły, które będziemy w stanie wykorzystać.

Pobierz Pop-Up Stopper z naszego serwisu, by uwolnić się od irytujących pop-upów!

A wy jaki macie stosunek do wyskakujących okienek i krótkich przerw w pracy?

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.