Wykonywanie tłumaczenia bezpośrednio w aplikacjach

Microsoft – w postaci własnego translatora – oferuje nam możliwość poznania treści obcojęzycznych tekstów, i to bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Takie automatyczne tłumaczenie przydaje się zwłaszcza w przypadku niezbyt popularnych języków i pomaga z grubsza zrozumieć treść tekstu. Usługa nie dokona przyzwoitego tłumaczenia na polski – aby takie uzyskać, wciąż należy zwrócić się do zawodowego tłumacza. To pożyteczne narzędzie łatwo można jednak zintegrować z obszarem zadań poszczególnych aplikacji Office.
Na Pasku zadań mamy stały dostęp do narzędzia tłumaczącego obcojęzyczne terminy.
Na Pasku zadań mamy stały dostęp do narzędzia tłumaczącego obcojęzyczne terminy.

Ściągniemy je bezpłatnie ze strony www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=en. W dolnym polu wyszukiwania wpisujemy “translator” i klikamy »Go«. W następnym kroku klikamy link »Microsoft Translator Installer for Office« i pobieramy program.

Przed rozpoczęciem instalacji zamykamy wszystkie programy pakietu Office i uruchamiamy setup. Gdy ponownie uruchomimy program, nasze narzędzie tłumaczące bazujące na WorldLingo zostanie rozszerzone o Microsoft Translator i kilka języków.

Przed użyciem translatora musimy wyłączyć Okienko zadań za pomocą [Ctrl] + [F1] i wybrać »Badanie | Wyszukaj | Tłumaczenie«. W Office 2007 wybieramy punkt menu »Sprawdź« i na pasku wielofunkcyjnymklikamy »Wyszukuj«. W polu »Szukaj« wpisujemy tekst wyjściowy i wybieramy polecenie »Tłumaczenie«. W dolnej części paska wybieramy potrzebną parę języków i wreszcie – po kliknięciu górnej, zielonej strzałki – otrzymujemy pożądane tłumaczenie, które wygodnie (jednym kliknięciem) możemy zastosować w dokumencie. Niestety, nie zawsze otrzymamy wynik, a do rezultatów powinniśmy podchodzić krytycznie. W przypadku języka polskiego Word oferuje tylko translacje na angielski i odwrotnie. Gdy jednak już wejdziemy na stronę translatora (bo tam zostaniemy przekierowani)  zestaw dostępnych języków będzie już kompletny.

Wskazówka:

Alternatywą jest zaznaczenie tekstu bezpośrednio w dokumencie, kliknięcie prawym przyciskiem myszy i wybranie polecenia kontekstowego »Przetłumacz«.

Więcej:bezcatnews