Google vs. Microsoft vs. Apple – wojna na całej linii

Oferty dzisiejszych pionierów świata IT są tak ogromne, że ciężko je zapamiętać. Tym bardziej, że ci najwięksi, nie ograniczają się do jednego segmentu rynku, a próbują swoich sił w każdej odmianie szeroko rozumianej technologii. Do takich gigantów z pewnością należą Google, Microsoft i Apple, a także zdaniem wielu Yahoo!. Nick Bilton, redaktor dziennika New York Times postanowił porównać dokonania tych czterech firm, zestawiając ich dorobek w tabeli obok.
Google vs. Microsoft vs. Apple – wojna na całej linii

Już na pierwszy rzut oka widać, że Yahoo! znacznie odstaje od pozostałej trójki, biorąc pod uwagę różnorodność oferty. Drugi wniosek jest taki, że żadna z firm nie oferuje wszystkiego – każdej brakuje czegoś w ofercie.

I tak Google nie posiada jeszcze żadnego sprzętu do odtwarzania muzyki, ani muzycznego sklepu. Nie weszło również w segment gier komputerowych – ani sprzętu, ani oprogramowania. Microsoft nie skonstruował jeszcze tylko telefonu komórkowego. Apple natomiast ma najwięcej zaległości – w segmencie wyszukiwarek, portali społecznościowych, newsów, map internetowych oraz konsoli do gier.

Teraz można zacząć przyjmować zakłady, która z firm jako pierwsza wypełni puste pole w tabelce, wprowadzając na rynek swój produkt w opuszczonym do tej pory segmencie. Być może będzie to Microsoft, który nieoficjalnie pracuje już nad smartfonem marki Zune.

Czytaj również: Czy Google i Microsoft wykończą się nawzajem?