Fujitsu iPad sprawił nieco zamieszania

iPad Apple’a, czy iPad Fujitsu? Oto jest pytanie

Wygląda na to, że Apple ma kolejne problemy ze swoim nowym dzieckiem. Nazwa iPad jest już bowiem zarezerwowana przez firmę Fujitsu, która pod nią sprzedaje swoje mobilne urządzenie od 2002 roku.

Okazuje się, że Apple skopiowało nie tylko projekt cyfrowej biblioteki iBooks, ale również nazwę swojego nowiutkiego tabletu, który trzy dni temu miał swoją premierę. Firma Fujitsu sprzedaje bowiem już od 2002 roku mobilne urządzenie o nazwie iPad. Japoński producent wnioskował nawet o zastrzeżenie znaku towarowego iPad siedem lat temu, jednak do tej pory żadne prawa wyłączności nie zostały mu przyznane, ponieważ już inna firma (nie Apple) wnioskowała o to samo.

Trzeba również zaznaczyć, że urządzenie Fujitsu nie ma nic wspólnego z segmentem tabletów. Ten mobilny sprzęt z dotykowym ekranem służy pracownikom sklepów pomocą przy inwentaryzacjach, transakcjach kartami kredytowymi, czy weryfikacjach cen.

Jednakże pomimo różnic w zastosowaniu obydwu iPadów, Fujitsu prawnie jako pierwsze złożyło wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego. Apple zatem ma dwa wyjścia – albo dogada się z japońskim producentem, albo zakwestionuje jego roszczenia do tej nazwy. Przy czym ta druga opcja, możliwa będzie tylko do końca lutego.

To jednak nie koniec kłopotów, bowiem nawet, jeśli Apple uzyska wyłączność do nazwy iPad na terenie Stanów Zjednoczonych, to wciąż będzie musiało liczyć się z wydatkami w innych krajach, gdzie nazwa iPad wykorzystywana jest do sprzedaży kilku produktów.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.