Wielka Brytania: Amazon staje do walki z Apple’em

Amazon MP3, który jest bezpośrednim rywalem dla iTunes na rynku amerykańskim, wkracza na rynek brytyjski. Muzyczna platforma e-handlowa dedykowana jest palmofonom z systemem Android.

Amazon i Google zaczynają konkurować z Apple’em również na rynku brytyjskim. Amazon MP3 jest muzycznym sklepem dla Androida, który ma odebrać nieco rynku iTunesowi. Aplikacja ta jest preinstalowana we wszystkich nowych palmofonach z Androidem i funkcjonuje już od ponad roku na amerykańskim rynku. Aplikacja pojawiła się już w brytyjskich Nexus One, najprawdopodobniej też zagości na reszcie urządzeń z tym systemem.

Zdaniem analityków, brytyjski Amazon MP3 powtórzy los amerykańskiego odpowiednika. Innymi słowy, będzie irytującą drzazgą w perfekcyjnym świecie Apple’a, niż prawdziwym zagrożeniem. Jest jednak niezbędna, by wzmocnić pozycję systemu Google’a na rynku. – Ta premiera jest ciekawa głównie tylko ze względu na sprawdzenie, w jakim stopniu spadnie sprzedaż na iTunes. Sklep Apple’a to wciąż zdecydowany lider w e-handlu muzycznym, ale Amazonowi też nigdy nie szło źle. Bardzo bym chciał, by Amazon zdominował Apple’a, ale wydaje mi się, że Jobs nie ma się czym martwić – mówi Ronan de Renesse, analityk rynku mobilnego.

– Amazon MP3 bije iTunes na głowę wygodą, możliwościami i cenami, jednakże produkt Apple’a jest już na rynku dziewięć lat i każdy, kto chce kupić muzykę, myśli o iTunes. A iPodów na rynku jest dużo, dużo więcej, niż „goglofonów” – dodaje Ernest Doku, kolega Renesse’ego po fachu.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.