Prawdziwy powód, dla którego Apple nie chce Flasha

Po wielu potyczkach słownych, przedstawiciel Adobe wreszcie odważnie powiedział, dlaczego tak naprawdę Apple nie chce Flasha, abstrahując od jego tłumaczeń.

Arian Ludwig, menadżer produktu w Adobe, po wcześniejszych potyczkach słownych pomiędzy firmą a Apple’em, zdradził wreszcie informację, dlaczego według Adobe firma z Cupertino nie chce Flasha w swoich urządzeniach. Zdanie Apple’a już znamy – Steve Jobs uważa, że wciąż popularny Flash powoduje zawieszanie się systemu operacyjnego, jest dziurawy, a do tego bardzo nieefektywny. Teraz mamy szansę poznać zdanie drugiej strony sporu.

Według Ludwiga, rezygnacja Apple’a z Flasha ma znacznie więcej wspólnego z zyskami, niż z nieefektownością tej technologii. Powiedział, że jeśli Apple pozwoli użytkownikom korzystać z Hulu wtedy, kiedy tylko chcą aby obejrzeć najnowszy odcinek swojego ulubionego serialu, to nikt nie będzie chciał już płacić za możliwość pobrania tego serialu z iTunes. Podobnie sprawa się ma z grami – zamiast pobierać płatne aplikacje z App Store, użytkownicy z pewnością wybraliby darmowe gry oparte na Flashu.

Ludwig zwraca również uwagę na to, że Flash nie jest jedynym oprogramowaniem blokowanym przez Apple. Na iPadzie nie będzie można również grać w gry napisane w Javie, Ruby, .Net czy Pythonie.

A wy co na ten temat sądzicie?

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.