Pobieranie z Internetu zagranicą może okazać się bardzo kosztowne

Użytkownicy smartfonów muszą uważać na roaming

Użytkowników smartfonów takich jak iPhone czy Nexus One przestrzega się przed korzystaniem ze swoich urządzeń poza granicami swojego kraju, gdyż mogą zapłacić ogromne rachunki.

Konsumenci używający swoich smartfonów, takich jak iPhone czy Google Nexus One, do surfowania po Internecie poza granicami swoich krajów, mogą płacić niewyobrażalnie wysokie rachunki telefoniczne. Pomimo, że koszty pobierania danych z Internetu w 27 krajach Unii Europejskiej będą znacznie ograniczone przez nową ustawę, która ma wejść w życie podczas tegorocznych wakacji, to podróżujący do Stanów Zjednoczonych i innych krajów na całym świecie, wciąż mogą mierzyć się z bardzo wysokimi rachunkami.

Grupa konsumencka „Which?” domaga się, by dostawcy usług telekomunikacyjnych rozszerzyli nałożone przez UE ograniczenia w pozostałych krajach. Grupa ostrzega również wszystkich podróżników, aby nie padli ofiarą wysokich rachunków – wystarczy wejść w ustawienia telefonu i wyłączyć funkcję roamingu, lub skontaktować się ze swoim operatorem w celu ustalenia limitu pobierania danych poza granicami swojego kraju.

Komisja Europejska, wprowadzając nowe ograniczenia, przytacza przykład pewnego brytyjskiego podróżnika, który w zeszłym roku otrzymał rachunek na kwotę 22 tysięcy funtów, po tym jak pobrał odcinki swojego ulubionego programu telewizyjnego podczas pobytu we Francji. Inny przykład to Julia Feuell z północnego Londynu, której 17-letni syn z wakacji w nowej Zelandii przywiózł nie tylko masę wspomnień, ale również rachunek telefoniczny na kwotę 590 funtów.

W obydwu przypadkach operatorzy odstąpili od egzekwowania całej należności, jednak Komisji Europejskiej to nie wystarczyło. Dlatego od 1 lipca 2010 roku, użytkownicy telefonów komórkowych w roamingu na terenie całej Unii Europejskiej będą chronieni limitem 50 euro (około 200 złotych) na pobieranie danych z Internetu.

Tymczasem innych operatorów na całym świecie trzeba ostrzegać, aby informowali swoich klientów o zagrożeniach, zanim nabiją oni niewyobrażalnie wysokie rachunki telefoniczne.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.