YouTube nie jest odpowiedzialny za pirackie materiały umieszczane w swoim serwisie

Google kupuje serwis wideo Episodic

Google dokonuje już piątej transakcji w tym roku - tym razem kupuje serwis wideo Episodic, którego technologie mają wspomóc rozwój serwisu YouTube.

Episodic jest firmą założoną w San Francisco przez Noama Lovinsky’ego i Matiasa Cudicha, którzy utworzyli „obszerną platformę do transmisji na żywo oraz wideo na żądanie dla Internetu lub każdego urządzenia z dostępem do Sieci”. Przejęcie przez wyszukiwarkowego giganta, który najprawdopodobniej chce ulepszyć i usprawnić swój własny serwis multimedialny YouTube, zostało ogłoszone przez Episodic na firmowym blogu.

Serwis Episodic oferuje dodatkowo bogactwo przeróżnych funkcji, od rozbudowanego narzędzia analitycznego, poprzez kontrolę nad reklamami w filmach, aż po system płatności za wyświetlane filmiki lub umieszczanie w nich reklam. Co ważne, te wszystkie usługi dostępne są zarówno podczas przesyłania strumieniowego na żywo, jak również w filmach na żądanie. Episodic jest również zoptymalizowane do oglądania na telefonach komórkowych, wliczając w to iPhone’a.

Już w przyszłym tygodniu załoga dotychczas pracująca nad serwisem Episodic, ma zasiąść przy biurkach w siedzibie YouTube’a, zaś większość z wykorzystanych w nim technologii, zostanie włączona do serwisu giganta z Mountain View.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.