YouTube ma aspiracje telewizyjne

Chad Hurley, 33-letni szef internetowego serwisu YouTube, chce, aby użytkownicy spędzali przed serwisem więcej czasu, niż dotychczasowe 15 minut dziennie. Zakładanym okresem, jaki przeciętny użytkownik ma dziennie poświęcać na oglądanie YouTube’a, jest 5 godzin, czyli tyle, ile dzisiaj dziennie poświęca się na oglądanie telewizji. Tak drastyczny wzrost oglądalności serwisu, otworzyłby możliwości dołączenia do globalnego rynku telewizyjnych reklam, który na dzień dzisiejszy warty jest 450 miliardów dolarów.
Największe obciążenie generuje należący do Google'a YouTube
Największe obciążenie generuje należący do Google'a YouTube

– Ludzie myślą o świecie telewizji i świecie internetowych filmów, jako o dwóch różnych programach dystrybucji wideo. Ale co, jeśli każdy telewizor jest podłączony do Sieci przez WiFi i ma przeglądarkę? Jakie są wtedy możliwości dystrybucyjne? Co będzie, gdy te dwa światy się ze sobą połączą w jedność? W zamian, będzie tylko jeden świat – świat wideo, i ludzie zewsząd umieszczać będą reklamy wbrew wszystkiemu i nie będzie różnicy. Tak właśnie będzie w przyszłości – powiedział Hurley.

CEO YouTube’a zwrócił uwagę również na to, że zanikające różnice między sposobem obcowania z telefonami komórkowymi, komputerami i telewizją, pozwolą rozszerzyć dystrybucję rentownych strumieni wideo. – Więcej minut na naszej stronie, to więcej pieniędzy – twierdzi Hurley, mówiąc o zwiększeniu oglądalności YouTube’a nawet do 5 godzin dziennie przez jednego użytkownika.