Gigabyte Radeon HD 5750 Silent Cell 1024MB GDDR5

Prezentowany dziś produkt Gigabyte o oznaczeniu GV-R575SL-1GI jest w chwili obecnej pierwszym pasywnie chłodzonym produktem z Radeonem z serii HD 5700 na pokładzie. Dzięki masywnemu aluminiowemu radiatorowi oraz trzem rurkom heat-pipe udało się utrzymać temperatury pracy jakie notowały dotychczas

W naszym rankingu pojawiła się dość nietypowa karta graficzna firmy Gigabyte. Prezentowany model o oznaczeniu GV-R575SL-1GI jest bowiem pierwszym pasywnie chłodzonym produktem wyposażonym w stosunkowo wydajny układ Radeon HD 5750. Zanim jednak przejdziemy do dalszej prezentacji karty, czas na małe przypomnienie…

Układ Radeona HD 5750 jest najsłabszym członkiem rodziny Radeon HD 57×0. Ponieważ jego budowa dość nieznacznie odbiega od wydajniejszego HD 5770 to różnice zaprezentujemy używając w tym celu topowych modeli z serii HD 5700 oraz HD 5800.

W starszym z 3DMarków wynik karty jest zbliżony do testowanego wcześniej Asusa, a także HIS'a

W starszym z 3DMarków wynik karty jest zbliżony do testowanego wcześniej Asusa, a także HIS’a

Radeon HD 5770 został zbudowany na bazie wykonanego w 40-nanometrowym procesie technologicznym rdzeniu Juniper. To, co odróżnia go od modelu 5870 to obniżone prawie wszystkich jego wartości o połowę. Znajdziemy w nim zatem 800 procesorów graficznych, 16 jednostek ROP oraz 40 jednostek teksturujących. To, co nie uległo żadnej modyfikacji to taktowanie rdzenia – 850 MHz oraz pamięci (4800 MHz). Wydajnych układy GDDR5 firmy Hynix do komunikowania się wykorzystują 128-bitową szynę danych której przepustowość spadła ze 153,6 GB/s (Radeon HD 5870) do 76,8 GB/s.  Wszystkie te „cięcia” odbiły się bardzo pozytywnie na współczynniku TDP karty. W przypadku modelu Radeon HD 5870 wartość ta wynosiła 188 W, natomiast w „wykastrowanym” 5770 spadła do zaledwie 108 W w czasie maksymalnego obciążenia. W momencie przejścia w stan idle GPU obniża swoje taktowanie do 157 MHz, a współczynnik spada do zaledwie 18 W.

W nowszej wersji benchmarka wynik karty plasuje się pomiędzy Radeonami HD 4870 i 4890.

W nowszej wersji benchmarka wynik karty plasuje się pomiędzy Radeonami HD 4870 i 4890.

Różnic pomiędzy Radeonem HD 5770, a prezentowanym dziś produktem jest już znacznie mniej. Umieszczany dziś w naszym rankingu Gigabyte Radeon HD 5750 o oznaczeniu GV-R575SL-1GI  ma zablokowany jeden blok SIMD oraz obniżone taktowanie rdzenia (z 850 na 700 MHz) oraz pamięci (z 4800 na 4600 MHz).

W rozdziałce Full HD możemy pograć w Crysis'a w warunkach jakie oferowały nam wcześniej karty z logo Asusa oraz HISa

W rozdziałce Full HD możemy pograć w Crysis’a w warunkach jakie oferowały nam wcześniej karty z logo Asusa oraz HISa

W otrzymanym do testów GV-R575SL-1GI  wprowadzone zmiany dotyczyły jedynie układu chłodzenia. Firma Gigabyte zastosowała tu bowiem pasywny system odprowadzania ciepła, który nie ukrywam, na pierwszy rzut oka budził nasze obawy o panujące w trakcie testu temperatury. Nie pozostało nam więc nic innego jak sprawdzić „grzałkę” w trakcie pracy zarówno w starej, wykorzystującej jeszcze gry DX9/10 jak i nowej (DX10/DX11) procedurze. Wbrew moim obawom temperatury pozostawały na przyzwoitym poziomie i wynosiły odpowiednio 51 stopni w trakcie pracy w trybie 2D (pulpit Windows) oraz 84 stopnie w czasie testów. Warto w tym miejscu wspomnieć, że aktywnie chłodzony Asus EAH5750 Formula, którego mamy już w naszym rankingu, pracował z temperaturami 47 (2D) oraz 76 stopni (3D).

Nowsze sterowniki przyczyniły się także do dość znacznego wyprzedzenia testowanego wcześniej Radeona HD 5770 oraz zrównana się z układami Radeon HD 4870

Nowsze sterowniki przyczyniły się także do dość znacznego wyprzedzenia testowanego wcześniej Radeona HD 5770 oraz zrównana się z układami Radeon HD 4870

Wydajność karty, podobnie jak wspomnianego wyżej Asusa są do siebie bardzo zbliżone. Na wykresach przedstawionych w tekście znajdziecie niektóre z wyników zanotowanych w trakcie pomiarów, natomiast po pełne ich zestawienie zapraszamy na stronę produktu oraz do działu rankingi.

A teraz wynik z nowej platformy... Jak widać pasywnie chłodzony Gigabyte pobiera zaledwie o 1 W mniej niż Asus wyposażony w wentylator.

A teraz wynik z nowej platformy… Jak widać pasywnie chłodzony Gigabyte pobiera zaledwie o 1 W mniej niż Asus wyposażony w wentylator.

Jak przystało na produkt z serii HD 5000 prezentowany dziś Radeon HD 5750 na tylnym panelu ma wyjście HDMI, dwa DVI oraz jednego D-Suba. W opakowaniu oprócz karty znaleźliśmy zaledwie jeden kabel zasilający 6-pin oraz płytę ze sterownikami. Niestety w opakowaniu zabrakło tak chętnie dodawanej do większości kart HD 5000 gry DiRT2.

Mimo wydajności zbliżonej do innych kart z Radeonami HD 5750 na pokładzie, wyjątkowo ubogiego wyposażenia dodatkowego za Gigabyte Radeon HD 5750 Silent Cell trzeba zapłacić prawdziwą fortunę… W momencie, gdy konkurencja oferuje swoje produkty w cenie około 490 zł, za pasywnego GV-R575SL-1GI trzeba zapłacić prawie 150 zł więcej…

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 36
    • Wyposażenie i dane techniczne 72
    • Chłodzenie 100
    • Wydajność 25
  • Kod producenta GV-R575SL-1GI
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu AMD
  • Model chipsetu Radeon HD 5750
  • Liczba jednostek zunifikowanych 720
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia pod obciążeniem [MHz] 700
  • Częstotliwość taktowania rdzenia bez obciążenia [MHz] 157
  • Częstotliwość taktowania shaderów pod obciążeniem [MHz] nd.
  • Częstotliwość taktowania shaderów bez obciążenia [MHz] nd.
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 4600
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 128
  • Czas dostępu [ns] 0.4
  • Wyjścia
    • Wyjście HD - HDMI/mini HDMI/Display Port/mini Display Port 1/0/0/0
    • Wyjście TV (PAL) brak
  • Wyjścia D-Sub tak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 10,4
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Performance
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark 11 (1.0.0.0) Extreme
    • 3DMark Score 0
    • Graphics score 0
    • Physics Score 0
    • Combined Score 0
    • GraphicsTest1 0.0
    • GraphicsTest2 0.0
    • GraphicsTest3 0.0
    • GraphicsTest4 0.0
    • PhysicsTest 0.0
    • CombinedTest 0.0
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Performance
    • 3DMark Score 9248
    • GPU Score 7795
    • GPU Test 1 24
    • GPU Test 2 22
    • CPU Score 20980
  • 3DMark Vantage (1.0.2) Extreme
    • 3DMark Score 3731
    • GPU Score 3576
    • GPU Test 1 12
    • GPU Test 2 9
    • CPU Score 20971
  • 3DMark06 (1.2.0)
    • 3DMark result 15386
    • SM2.0 Score 5837
    • HDR/SM3.0 Score 6618
    • CPU Score 5771
  • Far Cry 2 (DirectX 10) demo: Playback; all high
    • 1280x1024
      • noAA [FPS] 67.06
      • 4xAA [FPS] 50.52
      • 8xAA [FPS] 37.43
    • 1680x1050
      • noAA [FPS] 56.45
      • 4xAA [FPS] 41.49
      • 8xAA [FPS] 30.49
    • 1920x1200
      • noAA [FPS] 52.08
      • 4xAA [FPS] 36.92
      • 8xAA [FPS] 26.49
    • 2560x1600
      • noAA [FPS] 36.21
      • 4xAA [FPS] 24.71
      • 8xAA [FPS] 17.25
  • Crysis Warhead (DirectX 10) demo: ambush; mode: enthusiast
    • 1280x1024
      • AAx0 26.11
      • AAx4 22.59
      • AAx8 20.71
    • 1680x1050
      • AAx0 20.66
      • AAx4 17.88
      • AAx8 16.34
    • 1920x1200
      • AAx0 16.95
      • AAx4 14.67
      • AAx8 13.05
    • 2560x1600
      • AAx0 10.32
      • AAx4 8.27
      • AAx8 5.63
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 10) Ultra; DX10 profile + HDAO (Ultra version)
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 37
      • Night [FPS] 36
      • Rain [FPS] 37
      • Sun [FPS] 22
      • Average [FPS] 33
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 27
      • Night [FPS] 24
      • Rain [FPS] 25
      • Sun [FPS] 16
      • Average [FPS] 23
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 17
      • Night [FPS] 16
      • Rain [FPS] 15
      • Sun [FPS] 10
      • Average [FPS] 15
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 10
      • Night [FPS] 9
      • Rain [FPS] 9
      • Sun [FPS] 6
      • Average [FPS] 9
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DirectX 11) Ultra; DX11 profile + HDAO (Ultra version) + tessellation + contact hardening shadows
    • 1280x1024
      • Day [FPS] 46
      • Night [FPS] 47
      • Rain [FPS] 50
      • Sun [FPS] 25
      • Average [FPS] 42
    • 1680x1050
      • Day [FPS] 28
      • Night [FPS] 26
      • Rain [FPS] 28
      • Sun [FPS] 16
      • Average [FPS] 25
    • 1920x1200
      • Day [FPS] 20
      • Night [FPS] 16
      • Rain [FPS] 18
      • Sun [FPS] 11
      • Average [FPS] 16
    • 2560x1600
      • Day [FPS] 12
      • Night [FPS] 10
      • Rain [FPS] 11
      • Sun [FPS] 6
      • Average [FPS] 10
  • Resident Evil 5 (DirectX 10) DX10, Motion Blur on; Variable benchmark
    • 1280x1024
      • noAA noAF [FPS] 87.5
      • 4xAA 8xAF [FPS] 74.5
      • 8xAA 16xAF [FPS] 65.8
    • 1680x1050
      • noAA noAF [FPS] 71.2
      • 4xAA 8xAF [FPS] 59.3
      • 8xAA 16xAF [FPS] 52.2
    • 1920x1200
      • noAA noAF [FPS] 60.7
      • 4xAA 8xAF [FPS] 49.9
      • 8xAA 16xAF [FPS] 43.4
    • 2560x1600
      • noAA noAF [FPS] 38.8
      • 4xAA 8xAF [FPS] 31.9
      • 8xAA 16xAF [FPS] 27.4
  • Unigine 2.0 wbudowany test wydajności high; full screen; AAx8 AFx16
    • 1280x1024 noAA noAF
      • DX10 47.2
      • DX11 25.4
    • 1680x1050 AAx2 AFx8
      • DX10 24.9
      • DX11 15.5
    • 1920x1200 AAx4 AFx16
      • DX10 17.7
      • DX11 11.6
    • 2560x1600 AAx4 AFx16
      • DX10 3.2
      • DX11 1.4
  • DiRT2
    • 1280x1024
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.