Internetowy rekin pożera kolejną płotkę

Google ulepsza wyniki wyszukiwania

Poprzez przejęcie firmy Metaweb, a wraz z nią bazę danych Freebase zawierającą ponad 12 milionów obiektów, Google ma nadzieje usprawnić swoje wyniki wyszukiwania.

Wygląda na to, że nowy silnik Caffeine, który niedawno został włączony do wyszukiwarki internetowej Google, nie jest tak efektywny, jakby życzyła sobie tego firma z Mountain View. Dlatego Google przejmuje firmę Metaweb z San Francisco, która może poszczycić się budową bazy danych Freebase, zawierającej ponad 12 milionów obiektów. Wyszukiwarkowy gigant ma nadzieje, że technologia Metaweb może być zintegrowana z jego wyszukiwarką i pozwoli jej na dostarczanie lepszych wyników wyszukiwania przy złożonych zapytaniach.

– Przy przedsięwzięciach takich jak wzbogacone wyniki wyszukiwania (rich snippets) i funkcja wyszukiwania odpowiedzi, dopiero zaczynamy wprowadzać naszą myśl, jak można efektywniej wyszukiwać informacje w Sieci – powiedział Jack Menzel, dyrektor ds. zarządzania produktem w firmie Google.

– Wpisz frazę „Barack Obama data urodzenia” w okienku wyszukiwania i zobacz odpowiedź na samej górze strony z wynikami. Wyszukaj też „wydarzenia w San Jose” i zobacz listę konkretnych wydarzeń i ich dat. Możemy dostarczyć takie efekty, ponieważ rozumiemy fakty na temat rzeczywistych osób oraz rzeczywistych wydarzeń na świecie – dodał Menzel.

– Ale co z zapytaniem „uczelnie na zachodnim wybrzeżu z czesnym poniżej 30 tysięcy dolarów” czy też „aktorzy po czterdziestce, którzy dostali co najmniej jednego Oscara”? To są trudne zapytania, więc przejęliśmy Metaweb, ponieważ wierzymy, że będziemy w stanie dostarczyć lepsze odpowiedzi – zakończył.

Poza wykorzystaniem technologii Metaweb, Google planuje w dalszym ciągu prowadzić bazę danych Freebase, zapraszając inne firmy do pomocy przy rozszerzaniu tego projektu, aby stał się „potężnym zasobem, czyniącym Sieć bogatszą dla wszystkich”.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.