Imagine Cup 2010 zakończony!

Do konkursów zgłosiło się 325 000 uczestników z ponad 100 państw. Do Polski przyjechało 434 finalistów.
Imagine Cup to wielka szansa dla kreatywnych studentów z całego świata
Imagine Cup to wielka szansa dla kreatywnych studentów z całego świata

W głównych kategoriach konkursowych miejsca na podium zajęli:

Software Design

3. OneBeep – Nowa Zelandia (projekt umożliwiający przesyłanie materiałów edukacyjnych za pośrednictwem fal radiowych bezpośrednio na laptopy OLPC), http://twitter.com/onebeep 2. TFZR Team – Serbia (umożliwia komunikację np. osobom sparaliżowanym), http://twitter.com/mkojadinovic 1. Skeek

– Tajlandia (pozwala komunikować się osobom głucho-niemym, projekt składa się z systemu do rozpoznawania mowy oraz translatora tekstu na symbole), www.facebook.com/Skeekteam Embedded Development

3. Geras – Francja (system wykrywający zagrożenie życia osób starszych)

2. MCPU – Russia (zabawa edukacyjna, robot-niania opiekuje się i uczy dziecko)

1. SmarterME

– Tajwan (połączenie sprzętu i oprogramowania umożliwiające pomiar i optymalizację wykorzystania energii w domu)

Game Design

3. Gears Studio – Francja (gra przygodowa wymagająca rozwiązywania problemów za pomocą technologii), www.green-gears.com, http://www.youtube.com/watch?v=9Hc-GTILKl8 2. NomNom Productions – Belgia (gra logiczna), www.shiftgame.net, http://www.youtube.com/watch?v=CZk_Y8wLyvI 1. By Implication

– Filipiny (gra strategiczna wykorzystująca zachowania społeczności), www.byimplication.com, http://www.youtube.com/watch?v=-MtB68cA6P8

W pozostałych kategoriach na podium znaleźli się:

Digital Media

3. Woolgathering – Singapur (dokument o ochronie środowiska poprzez wykorzystanie ogniw słonecznych)

2. Dreaming Spirits – Arabia Saudyjska (dokument o cierpieniu i nadzieji), www.imaginecup-ar.com 1. Mirror Vita

– Tajwan (seria filmów edukacyjnych filmów animowanych dla dzieci), www.wretch.cc/blog/mirrorsu Next Generation Web

WannaBeAlice

– Korea (serwis społecznościowy bazujący na przekazywaniu dobrych uczynków innym) www.wannabealice.imaginecup2010.net Interoperability

3. Team Chandradimuka – Indonezja (system zbierający dane o niedożywionych dzieciach), http://students.netindonesia.net/blogs/itt_chandradimuka/ 2. Uptiva Dreams IT – Brazylia (przekaz informacji mających na celu zapewnić wykorzystanie wolnych miejsc w prywatnych środkach transportu do dojazdu na miejsce), www.micetepam.pe.gov.br 1. Xormis

– Jamajka (system do gromadzenia informacji i rozwiązywania złożonych problemów),

Touch & Tablet Accessiblity

2. OneView – USA (system umożliwiający kooperację osobom niewidomym i niedowidzącym)

1. Team Note-Taker

– USA (rozbudowany system do notowania informacji dla studentów), http://cubic.asu.edu/index.php Envisioning 2020

3. Target Locked – Indie (project mający na celu zapewnienie bezpiecznych dostaw żywności w rejonach ogarniętych konfliktami zbrojnymi poprzez wykorzystanie zdjęc satelitarnych i nawigacji GPS), http://targetlockedxh.blogspot.com

2. Kola – Indie (elektroniczne toalety oszczędzające wodę), www.prathyusha.in

1. Jigga-Dongxi

– Tajwan (zespół złożony w znacznej części z Polek i Polaków, w składzie Maria Barbara Safianowska, Marta Magdalena Pucuła, Robert Gdowski, Pranay Dharma,  opracowali system optymalizujący proces produkcyjny w małych gospodarstwach rolnych prowadzonych przez biednych rolników)

Windows Phone 7 Rockstar

1. Beastware

– USA (strzelanina dla Windows Phone 7), http://beastware.co.cc/ I.T. Challenge

3. Zhengbin Hu – Singapur

2. Miklos Cari Sivila – Boliwia

1. WeiQiu Wen

– Chiny

Mimo braku nagród głównych konkurencjach Polacy zdominowali jeden z dodatkowych konkursów.

Internet Explorer 8

3. CieszakTeam – Polska (wtyczka dla szachistów, ułatwiająca rozgrywanie pojedynków przez sieć), http://cieszak.eu/ 2. LittleRitle – Polska (zarządzanie zapamiętanymi do późniejszego przeczytania stronami WWW, dzielenie się notatkami z innymi użytkownikami IE 8)

1. Rhea

– Polska (wizualizuje wyniki wyszukiwania za pomoca Microsoft Bing! W 3D)

Podczas finałów Imagine Cup jego uczestnicy wypili 2700 l wody, 2800 napojów energetyzujących, zjedli 8600 batonikow, cała impreza wymagała położenia ok. 7 km kabli sieciowych. Finalisci otrzymali (oprócz nagród) opcje nieodpłatnej rejestracji w programie Microsoft BizSpark.